Friday, September 9, 2011

Widget Yang Patut Ada Dalam Blog


Aku nak share dengan korang semua , tentang segala bagai widget yang gempak2 dalam blog aku ni , tak kisahlah korang nak kata tak gempak ke , tapi bagi aku , widget2 yang ada kat blog aku cukup gempak dan berguna . Semua widget ni , aku da try dan setakat ni takde pape error atau bug yang aku jumpa . Cara nak pasang pun senang . Jadi tunggu apa lagi , jom tengok widget gempak yang ada. ^^










1 - Like Facebook Fan


Widget ni penting untuk blog aku , senang nak kumpul fanpage di facebook , hasilnya aku dapat lebih 800 fans hanya dalam masa sebulan. gempak kan? kehkehkeh . Like fanpage ada dua jenis , 1 yang autoclose dan 1 lagi versi manual close . Free je . Tak payah bayar. ^^













2 - Kaki Share


Satu widget yang bagus bagi aku , senang nak share entri ke semua laman sosial , yang penting ada button G+, tweet dan button like facebok. Senang aku nak spamkan wall facebook aku lagi , hehe













3- Kaki Chat (Meeting Room)


Widget ni aku dapat sponser dari kakinetwork.com , korang jangan jeles plak , kalau korang nak beli , cuma 10 ringgit je setahun , dapat domain sendiri lagi . Jadi korang tak payah dah nak pakai shoutmix bagai tu , sebab ramai yang suka spam dan auto blogwalking klau pakai shoutmix. Jadi jom tukar pakai metting room , Ada free version , boleh cuba. 













4 - Comment Vote


Satu widget yang gempak , dah macam button like dgn unlike facebook dah , aku tak guna comment vote ni lagi setakat ni , tapi mungkin aku guna nanti , kalau aku guna sekarang  korang jeles nanti , HAHA
















Kalau korang nak tahu , semua widget ni dibuat oleh kakinetwork.com , korang boleh dapatkan semua ni kat website kakinetwork.com , serius gempak geng kakinetwork reka. Korang boleh dapatkan di sana. selain tu kakinetwork ada sediakan background blog yang cantik2. 





Entri ni tak ditaja oleh siapa2 pun , aku buat entri ni sebab nak share dengan korang widget apa yang menarik dalam blog aku ni , Aku cadangkan kat korang semua ,  baik cepat guna sebab widget2 ni penting untuk blog korang. ^^








0 komentar:

Post a Comment


Top