Tuesday, September 6, 2011

Tragedi #Petknode : Neraka Buat Kucing






printscreen dari akhbar







PETALING JAYA: Sebuah pusat penjagaan haiwan ‘diserbu’ pemilik haiwan selepas mendapati haiwan peliharaan mereka yang ditinggalkan di situ dibiarkan kelaparan sehingga ada yang mati di Damansara Damai, di sini, semalam.




Dalam serbuan jam 9.30 pagi itu, beberapa pemilik haiwan yang disertai 20 sukarelawan datang menuntut haiwan peliharaan mereka yang ditinggalkan di situ sejak 27 Ogos lalu sempena cuti Aidilfitri. 




Menurut seorang sukarelawan yang hanya mahu dikenali sebagai Emi, 36, mereka mendapat maklumat mengenai pusat jagaan berkenaan di laman sosial facebook selepas beberapa pemilik menyelar perbuatan pemilik pusat terbabit yang menjaga haiwan peliharaan mereka sambil lewa dan dipulangkan dalam keadaan yang teruk. 




“Mereka dijanjikan dengan penjagaan rapi sedangkan selepas dihantar pulang, haiwan peliharaan mereka kurus kering dan berbau busuk.




“Oleh itu, kami mengumpulkan beberapa sukarelawan dan pemilik haiwan untuk menyiasat apa sebenarnya berlaku di pusat jagaan terbabit,” katanya. - harian metro












Inilah yang heboh dikatakan semalam kat group kucing aku tu , sampai 16 ekor kucing mati sebab ketamakan pemilik #petknode dan kezaliman mereka terhadap haiwan kesayangan nabi ni . Tragedi #petknode memang sebuah mimpi ngeri bagi pemilik kucing yang percaya dan tinggalkan kucing kesayangan mereka di pusat peliharaan kucing di damansara . Ada pemilik sanggup bayar rm 650 seminggu untuk tinggalkan kucing di #petknode dan balik beraya kampung. saksikan gambar kat bawah ni pula.












pemilik petknode










buat muka tak bersalah je




antara kucing yang terbiar


























VIDEO OPS MEYELAMATKAN KUCING DI #PETKNODE










Sedih gila aku nak tulis entri ni , punya lah aku sayang kat kucing , tapi ada yang sanggup biarkan kucing-kucing ni mati macam tu je . Bawah ni detail pasal empunya pusat penjaga haiwan #petknode ni.



PETKNODE ONLINE PET STORE(001823551-K) 

Yushairi b.Khairuddin(820227055107),

Shahrul Azuwan b.Adanan (821017105289)

(both address are at H-16-05 Block 11,Tgkt 16,No5,Flora Damansara,Jln PJU 10/8 47820 Damansara Damai)

Full details:
YUSHAIRI KHAIRUDDIN @ SHAHRUL AZUWAN ADANAN,
Petknode Cat Boarding ONLINE PET STORE
NoF001B,Level 1,Plaza Seasons Square
Jln PJU 10/3,Damansara Damai
47830 PJ,Selangor
yushairi@petknode.com.my
shahrul@petknode.com.my
03-61409032




Luahkan ketidakpuashati korang tu dan berkongsi idea megenai kucing ke group kucing aku di facebook

0 komentar:

Post a Comment


Top