Friday, September 30, 2011

7 Arca Menarik Di Amerika

01. Cabazon Dinosaurs, Cabazon, California









Benda menarik di Amerika , korang berpeluang menyaksikan replika dinosour terbesar iaitu tyrannosaurus Rex seberat 150 tan dan 9 replika dinosour yang telah pupus.






02. Carhenge, Alliance, Nebraska









Mengelilingi sebuah padang terpinggir di Stonehenge, England, ada 38 kereta lama yang dicat warna kelabu di tanam didalam tanah. Arca yang dibuat dari besi itu sebenarnya adalah untuk ujikaji ketahanan kereta2 itu.




03. Enchanted Highway, Regent, North Dakota









7 arca besi buruk yang menarik perhatian pelancong  ialah 'angsa terbang' , apakah itu 'angsa terbang'? 'angsa terbang' adalah patung arca yang di buat oleg Gary Greff untuk di senaraikan di Guinness World Rekod sebagai arca besi buruk terbesar di dunia.




04. Hole n’ the Rock, Moab, Utah









jika korang inginkan kelainan , berkunjunglah ke rumah gua yang dilengkapi 14 bilik ini, sebesar 50 ribu meter luas persegi ..




05. Lucy the Elephant, Margate, New Jersey









Menjadi tarikan di New Jersey , replika ini adalah sebuah rumah rehat yang di bina hampir 130 tahun yang lalu, menjadi rumah replika terbesar di Amerika.




06. Randy’s Donuts, Inglewood, California









Ini adalah sebuah menara donut yang besar, ia di bina sekitar tahun 1952 , pernah muncul di dalam filem 'Mars Attacks!' dan video lagu Randy Nweman's "I love You L.A".




07. Paul Bunyan, Minnesota and More









Pembalak mitos yang paling terkenal di Amerikamampu menebang hutan keseluruhan dengan menggunakan kapak, mempunyai sejarah tersendiriTerdapat patung monumental Paul Bunyan dibina di Klamath, California.


0 komentar:

Post a Comment


Top