Monday, June 28, 2010

Kalau Bukan Kita, Siapa Lagi Yang Nak Jaga Mereka...??

Semalam aku pergi kat satu kedai kasut kat area rumah aku ni. Aku tergelak tengok kasut ni...korang rasa apa yang aku gelakkan??

~~~~~~




~~~~~~



~~~~~~

Korang tengokla lambang kat kasut tu...yang tu lambang PUMA ke lambang PAKTAM tengah serang HERO??? ha ha ha

Kat bawah ni gambar BABY...tunggu masa nak beranak dah....Si Baby ni pun aku tak tahu datang dari mana...Tau2 jer ada kat umah aku...mungkin dia rasa umah aku ni sesuai dijadikan tempat beranak kot...tak pe, aku ok jer...baby boleh beranak kat umah papa yeh...papa dah lama tak jadik bidan...





Beberapa hari lepas, wife aku terkejut kenapa bulu Pak Tam tiba-tiba jadi panjang plak?? Macamana Pak Tam boleh bertukar bulu??


Rupa2nya, ada family baru laaa....kucing betina ni tak tau datang dari mana...nampak gaya mcm baru lepas beranak sebab 'ketet' dia ada bekas2 baru lepas menyusukan anak.. tapi,, mana plak anak dia ni???alaa, sian plak kat anak dia bila aku fikir2kan...


Esok pagi, aku tengok kucing betina ni tercongok kat depan car porch..terus wife aku bagi dia piskis...Hero?? Tercengang2 dia usha kucing ni dari dalam rumah....maklumlah, ada kucing janda baru...cun plak tu...bulu dia panjang, ada kacuk parsi sket...


Sedapnya Mak Tam makan piskis...pasni pergila tgk2 anak tu yer...tengoklah dia makan piskis tu...terjelir2 lidah....


Mamat ni??? dari tadi mengayat Mak Tam tak dapat..Pak Tam ni kan bawah umur lagi...mana leh ayat awek....kalau abg Hero tu bolehla...dia memang dah expert ayat-mengayat ni....skang aku dah ada Pak Tam & Mak Tam...yeaaa.....muka memang sama giler....cuma Pak Tam ni kucing kampung, bulunya pendek dan boleh nampak tulang rusuknya yang kerempeng tu...


Sama tak dgn Mak Tam ni??? ( secara rasminya aku namakannya Mak Tam )


Sama macam Pak Tam kan?? Wife aku terkompius malam tadi...ha ha ha ...kelakar betul...



Yang ni?? anak sape lah yang bersepah ni...inilah yang menjadi masalah di negara kita ni...pandai bela tapi tak nak jaga betul2....anak2 anjing ni berkeliaran di kawasan perumahan...aku tak tau samada anjing ni bertuan atau tidak...bila jumlah anjing liar ini bertambah, ini amat merunsingkan penduduk sekeliling...lepas tu bila ditangkap pihak berkuasa, mereka pula tiada pilihan lain selain dari membunuh haiwan2 yang comel ni akibat peningkatan kos...siapa yang harus dipersalahkan?? fikir2kanlah yer...kalaulah aku ni kaya, memang aku pungut diorang ni...akan aku beli sebidang tanah siap dengan penjaganya sekali,, pastu aku campak semua haiwan2 terbiar kat dalam tu....buatkan taman untuk diorang lepak...sambil2 tu, tempat ni akan aku buka untuk orang awam...sesaper yang nak bagi sumbangan wang atau ubat-ubatan amat dialu2kan....nama tempat tu HERO's GARDEN...ha ha ha


Yang ni plak gambar kucing mak mertua aku..Peace namanya...dulu, kalau aku datang kat rumah mak mertua aku, selalu aku bermain2 dengan dia..Peace ni juga pada asalnya adalah kucing yang terbiar....mak mertua aku bela dia semasa dia masih baby lagi...

Tapi, keadaan sekarang dah berubah...nalurinya sebagai kucing jantan dewasa memang sudah tak boleh dinafikan lagi...Peace sudah mempunyai haluan hidupnya sendiri. Kadang2, dia ada juga balik ke rumah mak mertua aku untuk tumpang makan dan tidur...lepas tu dia hilang semula....kadang2 dia bawak balik cicak mengkarung ke rumah mak mertua aku...ha ha ha


Bulunya dulu putih bersih...tapi sekarang dah menjadi pudar....kesian kat dia, kadang2 aku terjumpa Peace di bawah flat dengan keadaan bulunya yang tidak terurus...teringat dulu mak mertua aku rajin memandikan Peace...

Nampaknya, Peace masih mengenal aku...dia gesel2kan kepalanya kat kaki aku....


Sekarang Peace mempunyai haluan hidupnya sendiri....babai Peace....


Kisah Hero ni sumer orang tau....Pak Tam memang tak leh beat dia...dah berpuluh2 kali lawan pun, Hero masih tegap berdiri...ha ha ha ...apa tak nya,, lawan macam Dinasour T-REX ....Cik Siti Fatimah kita kata, soh anta Pak Tam ni ke Gunung Ledang untuk bertapa supaya boleh kalahkan Hero...aku nak suruh Pak Tam belajar silambam dgn Mak Tam plak....


Hero memang tak boleh turun pada aras yang banyak anak tangga....so, aku lah yang kena bawak dia turun...boleh tgk banyak lagi video dia KAT SINI


Ok, berjumpa lagi di lain entri...bubbyee...

0 komentar:

Post a Comment


Top