Saturday, May 22, 2010

Penangan Virus...Hati2...Mesti Baca...!!!

Selama ni, aku cuma dengar jer citer2 pasal virus, malware & spyware. Aku selalu tak ambil tau tentang Trojan Horse, Bekam, Zolan, Joyah.exe, Bedah.exe, Jenab.exe, Kiah.exe dan Rokiah.exe...korang percaya ke virus2 Melayu yang aku cakapkan tadi tu?? Kalau tak percaya baguslah...tapi virus Trojan, Bekam & Zolan tu memang kurang asam betul...langsung tak bagi kau belacan..(CHANCE LAH )...kebetulan plak aku pakai PC opis, dah tu plak opis aku pakai LAN yang mengonnectkan kepada lebih dari 10PC...PC tu plak pakai anti virus FREE...jahanam la jawabnya PC aku tuh...masa kena virus tu, aku tengah lukis pelan bangunan pakai software AutoCad 2010...last2 bangunan entah ke mana, AutoCad entah ke mana, kakimotong pun entah ke mana...kalau yang mana pakai AVAST diorang akan tahu...ada suara pompuan membebel k at PC kalau terkena virus...eeeeee menci aku....kalau ada virus, dia akan cakap..." Warning...!! Threat Has Been Detected"....kalau 50 virus kuar, 50 kali dia bising....Malunya, opis aku pakai AVAST jerk....tapi ok la dari Cap Panda....

Virus yang jenis Joyah.exe, Bedah.exe, Jenab.exe, Kiah.exe dan Rokiah.exe plak lagi naye a.k.a marabahaya...tak boleh bunuh langsung...kalau bunuh dosa...selalu kalau aku hantar anak pagi2 ( pukul 7 pagi ) ke rumah baby sitter, ade jer virus2 ni kat tingkap dapur rumah jiran dia...Pagi2 virus ni dah jalankan kerja dia....dia akan sebarkan malware dan spyware dari satu rumah ke rumah yang lain....virus ni terkenal di tempat2 yang strategik seperti :

1 ) pasar2 pagi - virus ni menyebarkan malware dan spyware sepantas DIGI Berokband aku ni...orang yang terima virus ni plak pakai antivirus Panda Cap Lipas....bagi free pun orang takndak...jadi, segala virus tidak berjaya ditemui sebab mulut busuk mengumpat banyak sangat...

2 ) Tangga Flat - wuishh...yang ni lagi best...kalau virus Joyah.exe ternampak, Bedah.exe, Jenab.exe, Kiah.exe dan Rokiah.exe dari jauh, dia akan buat-buat tak nampak dan konon2nya bertembung secara kebetulan kat tangga....lepas jumpa, mulalah buat2 tanya banyak ke beli barang, dah nak balik ke? Tunggula dulu aku ada spyware best ni....nak share tak???kita hantar kat KAIZEN..ha ha ha .....masa tu, mereka akan buat-buatla nak naik tangga...kaki kanan kat atas anak tangga 2 dan kaki kiri kat lantai bawah...ketiak kanan topang kat hand rail sambil tangan kiri memegang bakul sayur. Untuk makluman, tangan kiri tersebut mempunyai ketahanan mengangkat bakul hampir 4 jam..kalau celen dgn bateri laptop aku, dia lagi tahan lama...bila orang tengok nampakla macam nak naik tangga pada hal dah hangit dah ketiak tu sebab tak mandi pagi....Pastu balik rumah bising2 marah anak apasal tak mandi lagi nak pegi sekolah dah ni....eleh cakap orang, Paku Dulang Sayur kedidi, Cakap Orang Dia Yang Tak Mandi Pagi...

3 ) Kat Lif Lobi - kalau lif tu tu boleh bercakap, dah lama kena carut dah virus2 nih...woi...!!nak naik ke tak nak ni????asyik tekan kat Ground Floor jer....orang dah sampai balik makan tengah hari dah, kat Ground Floor lagi...weh....,,tobatla...

Sebenarnya, aku nak share kat korang pasal blog aku yang kena Trojan Matpet tu....ntah nape melalut sampai ke Joyah plak...tapi, itulah realiti yang berlaku di kawasan rumah aku....tak boleh tengok orang lain sikit, tak sampai seminit satu taman tahu...laju betul Berokband dia...itu pun kira virus tu...pada hal pakai motor EX5 jer makcik tu...hmmm ntahla Kaizen, anyway thx sbb bagi aku idea kat email tu... Kepada anda semua, aku takde ape nak cakap lagi...jumpa lagi di entri yang lain...

0 komentar:

Post a Comment


Top