Monday, July 5, 2010

Bestnya Dapat Membahagiakan Kucing Jalanan....


Aku belum update lagi foto2 trip PD ari tu..sementara nak update, aku post dulu entri ni untuk tatapan korang semua. Pagi sebelum aku bertolak ke PD, aku sarapan dulu kat sebuah restoran mamak...aku suka melihat telatah budak india perempuan ni sedang asyik bermain2 dgn anak kucing..dia tak kisah kucing tu kotor asalkan dia dapat membahagiakan anak kucing tersebut....orang bukan islam pun ramai yang sayangkan haiwan...


Di sinilah pentingnya kesedaran memupuk semangat cintakan haiwan lebih-lebih lagi dengan kanak-kanak. 2 thumbs up untuk ibubapa budak perempuan ni...aku tengok, mak dia pun sukakan kucing...aku ada tanya dia apa haiwan yang dia bela, dia kata dia tak bela kucing tapi bela anjing...dia tak boleh bela sebab takut mereka bergaduh...lihatlah mata budak ni, aku rasa jauh dilubuk hati mesti dia nak bawa kucing ni pulang ke rumah...

Lepas aku panggil jer, kucing ni terus datang kat aku...korang tengok la muka dia...comel tak??
Lepas tu datang plak si oren ni....sebijik macam model piskis...

Apa kelainan yang ada dalam gambar ni?? ha ha ha....

Kesian aku tengok kucing ni...dia seolah2 mengharapkan ada manusia yang akan membawanya pulang...tapi, aku tak mampu membawanya balik, sebab dah serik banyak anak kucing yang aku bawa balik banyak yang mati akibat terkena virus....

Bagi aku, kepuasan dapat membahagiakan kucing2 jalanan ni tak dapat digambarkan dengan kata-kata...pahala tu belakang kira, yang penting keikhlasan kita diuji ketika ada kucing2 jalanan yang 'menegur' kita...kita tak faham apa yang mereka ingin katakan, tetapi cukuplah kita lihat ke arah matanya...betapa mereka kasihkan kita sebenarnya...kita jer yang perasan....

0 komentar:

Post a Comment


Top