Sunday, February 5, 2012

Kenangan Dengan Radio Autoscan Palito




Autoscan, kat volume ada nombor. battery AAA 2 biji, jenis  model ke 2 kalau tak silap

Kenangan yang cukup manis ketika di sekolah asrama dulu, ramai yang ada radio ni, sebenarnya, sekolah aku haramkan segala barang hiburan yang melalaikan ni, maklumlah, sekolah agama kan, dalam tahun 98-2001.



Ramai yang cuba seludup bawak masuk benda ni dalam asrama, ada yang sorok dalam bantal, dalam baldi yg penuh dgn baju dan macam 2 cara lagi. Kalau ustaz aku jumpa, dia akan pecahkan depan mata, haha, berderai airmata aku tengok radio kesayangan aku kena pecah..






Palito yang ramai orang pakai, model pertama, battery kat depan 2 biji, earphone walaupun tak ori, asalkan keluar bunyi sudahlah.. HAHA

Masa tu, radio palito ni paling top kat tempat aku, harga dalam rm 10- 15 ringgit, bukan senang nak cari duit masa tu, tapi dapat jugak beli radio ni 1, sayang gila, pergi mana2 pun bawak takut hilang.



Sungguh indah kenangan dulu2, tersenyum sorang2 bila teringat zaman kecik2 dulu yang penuh kenakalan. Sesiapa yang ada kenangan manis tentang radio ni, komen2 lah ek..

0 komentar:

Post a Comment


Top