Thursday, June 30, 2011

Bila Manusia Lebih Kejam Dari Binatang

Bila Manusia Lebih Kejam Dari Binatang





Sekali pandang memang sedap dan menyelerakan kuih di atas ini. Tapi kalau anda tahu bagaimana ia dihasilkan, mungkin anda tak sampai hati nak. Untuk hasilkannya, manusia terpaksa gunakan cara yang terlalu zalim  yang kita tak pernah terfikir ada manusia sanggup lakukannya.










FOIE GRAS bermaksud hati berlemak (Fat liver) adalah menu makanan yang mewah berasal dari Perancis. 
Hidangan mewah ini berasal dari hati angsa yang diperoleh dari angsa yang di “paksa” makan secara berlebihan setiap harinya agar hatinya berubah menjadi hati berlemak akibat menderita penyakit “hati berlemak” (fatty liver).

Manusia menjadi KEJAM dan TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN demi untuk memenuhi hawa nafsu mereka.
KEJAM!
Itulah perkataan yang sesuai ditujukan kepada golongan manusia ini.
:Author Faethal








Semua perlakuan kejam oleh sekelompok manusia ini hanya untuk memperoleh hati angsa yang indah berwarna putih dan lebih besar dari yang normal. Gambar sebelah kiri adalah hati angsa berwarna putih yang besarnya di atas normal akibat angsa diberi makan secara berlebihan secara paksa, sedangkan gambar sebelah kanan (warna coklat) adalah hati angsa yang normal. 








Betapa malangnya nasib makhluk Allah ini…. 











Sangkar yang dibuat memaksa angsa tak dapat memusingkan badannya maupun melangkah. Kakinya menjadi bengkak kerana setiap hari mereka terpaksa berdiri. Angsa-angsa ini tidak ada kesempatan untuk tidur karena lehernya berulang kali dipegang untuk di “paksa” makan. 






















Angsa-angsa ini dipaksa makan sebanyak-banyaknya. ...walaupun mereka menolak. 










 


Mereka yang masih bertahan hidup, menderita penyakit radang usus sehingga mudah terjadi pendarahan yang keluar bersama kotorannya. Tidak hanya penderitaan mulut luka, tenggorokkan luka, perut kesakitan, kaki bengkak, tidak tidur, tak dapat bergerak, mereka juga tak dapat hidup bebas untuk melihat langit atau sungai. 










Mereka dipaksa makan sampai mati atau mereka mati karena tak sanggup menahan penderitaan ini. Lihatlah mulut mereka penuh dengan makanan ..

Jambatan Terpanjang Di Dunia Mula Dibuka






Jambatan terpanjang di dunia mula di buka pada Khamis (30 jun 2011) di Beijing China.

Jambatan Jiaozhou Bay sepanjang 42 kilometer menghubungkan bandar pelabuhan Qingdao di bahagian timur China dengan pulau Huangdao.

Stesen televisyen tempatan, CCTV berkata binaan yang mempunyai lebar seluas 35 meter itu merupakan jambatan yang terpanjang di dunia dan menelan belanja lebih daripada RM4.5 bilion untuk dibina.

CCTV melaporkan jambatan tersebut dan satu terowong dalam laut lulus pemeriksaan pada Isnin dan dibuka untuk digunakan pada Khamis.

Jambatan yang mempunyai 5,000 batang tiang itu mengambil masa empat tahun untuk siap dibina.

Menurut Guinness World Records, rekod jambatan atas air terpanjang di dunia sebelum ini adalah milik jambatan Lake Pontchartrain Causeway di Louisiana, Amerika Syarikat (AS).

Namun jambatan Jiaozhou Bay yang didirikan China adalah 4 kilometer lebih panjang daripada jambatan di AS itu.

Tuesday, June 28, 2011

Gambar : Koleksi Air Terjun di Dunia




















Gambar : Cuba Teka




Cuba korang teka, kat tingkat berapa mamat ni pasang aircond ?










Tak boleh jawab ke ? tengok je lah gambar bawah ni.







Ada berani ?

Ikan Terbang

Ada sesiapa tahu tak ini ikan apa ? Jumpa dalam satu forum ni , memang menarik ikan ni , boleh terbang .















Kalau nak tengok live , boleh play video kat bawah ni :)












Hati - Hati Di Ketika 'Melabur'











Cuma beringat sebelum kena.

Nama Pelik





sekadar gambar hiasan







Ajoi mendapat kerja sebagai guru sandaran di sebuah sekolah di Kulai.

Selepas memperkenalkan diri, dia menyemak nama murid-murid darjah 3 Raya dan merasa agak pelik semasa membaca nama seorang murid, iaitu “W.TAUFIK WWW”.

Kemudian guru tersebut menanyakan perkara tersebut.

Cikgu Ajoi : “Cikgu nak tahu, siapa yang bernama W.TAUFIK WWW ?”.

Taufik : “Saya Cikgu…” (Taufik menjawab & berdiri).

Cikgu Ajoi : “Taufik, saya ingin tahu nama panjang kamu apa?”.

Taufik : “Maaf Cikgu Ajoi, panjang sangat..”.

Cikgu Ajoi : “Takpe-takpe Taufik,cakap jer..”.

Taufik : “Baik Cikgu , nama penuh saya ialah…Wabillahi TAUFIK-wal hidayah Wassalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh…”.

Cikgu Ajoi menarik nafas panjang dan terdiam.

Setelah dari darjah 3 Raya, Cikgu Ajoi kemudian masuk ke darjah 1 Mawar dan menyemak nama murid-murid.

Mata Cikgu Ajoi tertuju pada 1 nama yang unik iaitu “BKBKBDB DIAN”.

Kemudian Cikgu Ajoi menanyakan siapa muridnya yang mempunyai nama tersebut.

Berdirilah seorang murid dan menjawab “saya DIAN Cikgu…”.

Semasa Cikgu Ajoi melihat wajah murid itu seiras muka Taufik darjah 3 Raya.

Cikgu Ajoi : “Dian ada abang di sekolah ini?”.

Dian : “Ya Cikgu,nama dia TAUFIK.Abang saya darjah 3.”

Cikgu Ajoi : “Saya ingin tahu nama panjang Dian apa pulak?”.

Dian : “Baik Cikgu, nama panjang saya ialah…

"Berakit-rakit Ke hulu Berenang-renang Ke tepian, Bersakit-sakit Dahulu Bersenang-senang kemu DIAN"

Cikgu Ajoi :@$%&#^%

Piramid Melayu Tersembunyi di Lautan Jepun Bahagian 2

MELAYU - THE LOST TRIBE










Ketika Ptolemy, seorang ahli geografi Yunani melukis peta semenanjung Tanah Melayu,beliau telah menamakan semenanjung ini 'Golden Chersonese' yang bermaksud Semenanjung Emas ketika manuskrip-manuskrip India Purba menamakan tanah ini sebagai 'Suvarnabhumi' iaitu Tanah Emas. Sebuah manuskrip Yahudi Purba menceritakan sumber bekalan emas untuk membina negarakota Kerajaan Nabi Sulaiman diambil dari sebuah kerajaan purba di Timur Jauh yang dinamakan Ophir.

Kajian dari manuskrip kuno Firaun Mesir dan hieroglif di dinding-dinding kuil telah mendapati bahan pengawet, kapur barus dan rempah-rempah untuk upacara ritual mengawet mayat diimport dari sebuah kawasan di sebelah Nusantara ini. Apa yang terjadi di Nusantara beribu tahun yang silam? Benarkah ketika Firaun-Firaun Mesir sedang membina Piramid, bangsa yang tinggal di Nusantara masih bercawat dan melukis gambar monyet di gua-gua? Nampaknya perdagangan rempah telah berjalan beribu tahun dahulu malah bangsa misteri di Nusantara telah mampu mengeksport emas dikala kerajaan lain hanya mampu memperdagangkan kendi-kendi, gendang dan seramik purba.

'The Lost Tribe' adalah Bangsa Gunung (Malai) yang telah lama meninggalkan Tibet ; bergerak ke arah Timur ke satu destinasi yang tidak diketahui. Illuminati ingin benar mengenali bangsa ini. Kerana di dalam kitab-kitab Yahudi Kuno dan manuskrip-manuskrip suci ada menceritakan bangsa yang hilang. Juga Bumi Mala. Pada mulanya Yahudi Zionis menyangkakan Red Indian Amerika adalah ibu bagi segala orang-orang Manasseh 'the lost tribe'. Tetapi kesemua keputusan DNA adalah negatif. Prof Ralph Olssen kemudiannya mengkaji secara mendalam tentang Book of Mormon (yang diselewengkan dari satu manuskrip kuno) dan membuat kajian DNA sekali. Keputusan beliau adalah, ibu bagi segala keturunan Manasseh adalah orang-orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu.

Mengikut manuskrip kuno yang diseleweng menjadi Book of Mormon itu lagi, sebahagian daripada Melayu Semenanjung (termasuk Selatan Thai) juga adalah dari keturunan Bani Israel, iaitu dari kumpulan Lehi (iaitu terus dari Manasseh, yakni anak kepada Nabi Yusuf a.s. Nabi Yusuf mempunyai dua orang anak sahaja, iaitu Manasseh dan Ephraim).

Namun Mala bukanlah bangsa asal. Mala mempunyai 'benang-benang merah' dengan bangsa Scythia. Scythia merupakan bangsa asas kepada semua puak Eskimo, asli Yunan, asli Dai, asli Taiwan, hingga ke ke kaum Ainu di Jepun dan suku misteri di pulau-pulau Jepun sebelum kedatangan kaum Yamato (kaum dominan Jepun pada hari ini) Lembah Mekong, Tanah Melayu, Borneo, Sumatera, Jawa, Sulawesi, Filipina, Pasifik , Madagascar dan Amerika Latin.

Scythia merupakan sebuah bangsa nomad berkerajaan yang berasal daripada Asia Tengah (ingat Teori kapak Tua dan bangsa Kambuja?) berhampiran dengan Laut Hitam. Kaitan antara Melayu dengan Scythia telah dirumus oleh seorang arkaelogis Eropah di sekitar tahun 1830an lagi. Maka ada kemungkinan Scythia merupakan bangsa asal daripada Nabi Adam a.s. Ini kerana Nabi Adam a.s. mempunyai 22 pasang anak, atau bermaksud 22 bangsa asas (kemungkinan dari kajian setakat ini).

'The Lost Tribe' telah bergerak ke 'Promised Land'.Semua puak Yahudi yang 12 (puak Yahudi asli yang pernah mengikut Nabi Musa a.s dan terlibat pada peristiwa di Padang Pasir Sinai) telah dikenalpasti oleh Yahudi Zionis (Yahudi ke-13 iaitu Yahudi campuran dari kaum Satanic-The Khazar dan Ashkenazi) namun masih terdapat satu puak Yahudi yang diketahui mereka mengamalkan ajaran Nabi Ibrahim dan Nabi Yusof, ajaran wahyu dari kitab Taurat. Pada istilah hari ini, mereka adalah orang-orang Yahudi Islam yang hilang dari rekod Illuminati dan Zionis.

mbauan : Raja kepada segala Raja di Timur ialah empayar agung Melayu. Betapa hebatnya Raja bagi segala tamadun Timur ini apabila mereka terkenal dengan gelaran Raja Lautan dan Raja Daratan. Di mana-mana negeri-negeri yang berada dalam naungan mereka :-




ada yang digelar tanah penghujung dunia,

ada yang digelar Semenanjung Emas,

ada yang digelar Survana Bumi,

ada yang digelar Golden Chersonese,




Bayangkanlah, hinggakan hamba-hamba di istana mereka juga mampu dihiaskan dengan emas. Ini belum lagi dibincangkan tentang sistem matawang mereka, kerana bangsa Melayu sebenarnya gemar berniaga dengan menggunakan emas, tetapi ke mana perginya semua rekod-rekod agung ni? Kemana perginya senjata-senjata canggih Melayu? Di mana perginya armada-armada laut Melayu yang besar gedabak dengan nama jolokan “JONG". Adakah ianya jauh lebih lebar dari kapal Laksamana Cheng Ho? Rekod sejarah yang benar ini semuanya selamat disimpan dalam arkib-arkib museum terkenal di Eropah dalam genggaman ejen sulit yang bertopengkan sang penyelamat. 










Mereka menubuhkan kerajaan BUNGA di tebing-tebing pergunungan. Kerana itu istilah Banjaran HiMalaya kekal hingga ke hari ini… Mengenangkan bangsa gunung yang hebat lagi kuat dengan rajanya.

Jika anda sedar, bangsa Melayu-lah bangsa yang paling gemar menanam bunga-bunga di halaman rumah. Bunga sebenarnya terlalu sinonim dengan bangsa ini.Berhentilah menjadi goyyim kerana anda bukanlah sebuah robot ciptaan ejen Yahudi yang bertopengkan sang penyelamat. Tetapi anda sebenarnya adalah seorang pejuang yang dilahirkan sebagai bangsa Melayu dibumi Mala ini.
Bangsa Melayu juga merupakan bangsa terawal membina tugu-tugu kota yang merentasi dari :

* UTARA (kemboja, cempaka, melati, petani, langkasuka, cermin, segenting)
* TENGAH (kelantan, pahang, johor, melaka, kedah tua, selangor)
* TIMUR (funan, okinawa, sulu,)
* SELATAN (sumatera, riau, jawa)

Begitu hebatnya tamadun agung Melayu itu yang hanya segelintir sahaja para pewaris diraja yang tahu. Rekod tamadun ini berjaya disembunyikan oleh golongan Iluminati sehinggakan hampir kesemua teknologi Melayu dahulu kala berjaya disimpan di arkib-arkib tersohor dunia di Eropah. Tidak cukup dengan itu, tinggalan sejarah yang agung ini turut dikaji di dalam makmal-makmal oleh pengkaji logam. Bolehkah anda bayangkan bagaimanakah laksamana-laksamana dan pendekar-pendekar Melayu boleh sampai ke Hawaii dari semenanjung kepulauan cebu tanpa sesat dengan hanya berpandukan sejenis alat apungan dari cerdik pandai anak Melayu.

Saya amat yakin kini bahawa golongan Illuminati sedang memerhatikan bangsa Melayu. Mereka pasti tidak akan sesekali lupa pada ramalan seorang tukang tilik dari kalangan bangsa mereka, Nostradamus, yang berbunyi :

"Dia muncul dari negeri yang terletak di pertemuan tiga buah laut. Negara Timur tempat perjuangan pemimpin tersebut terletak di pertemuan tiga buah laut."
-Nostradamus



MELAYU DAN YAHUDI


Tahukah anda bahawa Yahudi (Zionis) kini sedang giat mengkaji tentang satu bangsa yang hilang?. Mengikut daftar bangsa yang hilang di dalam Kitab Yahudi Kuno, terdapat 12 puak Yahudi di masa lalu :

1. Reuben
2. Simeon
3. Levi
4. Judah
5. Issachar
6. Zebulun
7. Dan
8. Naphtali
9. Gad
10. Asher
11. Joseph
12. Benjamin

Di dalam 12 puak yang hilang ini, hanya keturunan Nabi Yusuf a.s. sahaja yang hilang daripada rekod Yahudi. Keturunan Nabi Yusof a.s menurunkan dua puak yang lain iaitu Manasseh dan Ephraim. Mengikut satu kitab Yahudi, satu ‘lost tribe’ Bani Israel (yang mendapat petunjuk ILAHI, iaitu beragama Islam) akan membunuh Yahudi Zionis di Palestin. Di dalam kitab Yahudi kuno yang lain pula, ada mencatatkan golongan Manasseh (anak kepada Nabi Yusuf a.s.) bakal menyembelih Yahudi jahat (Zionis/Yahudi Kabbalah) di Palestin. Setelah Yahudi membuat pencarian, terdapat banyak puak golongan Manasseh di sebelah timur.


Percaya atau tidak, sememangnya bangsa Melayu termasuk diantara senarai bangsa yang hilang tersebut. Menurut suatu kajian, Melayu dipercayai berasal dari keturunan sebelah Nabi Yusuf as, yang telah menurunkan generasi Manasseh.






Kajian projek genome oleh Rabbai Jacobovici telah dilakukan untuk mengesahkan hipothesis Dr.Ralp Olsen berkenaan Israel DNA variant dalam Bangsa Mala (rujuk www.mormonslocation.com). Projek genome itu dijangka lengkap dalam tempoh 5 hingga 10 tahun akan datang khusus untuk lost tribe disebelah South East Asia region.








Wallahualam...





sumber

Piramid Melayu Tersembunyi di Lautan Jepun Bahagian 1






Based on Japan's Mysterious Pyramids (Yonaguni)-History Channel

Tidak lama dahulu, beberapa pengkaji telah menjumpai satu kaum yang tinggal di tepi sebuah tasik di pedalaman Jepun. Kaum ini begitu jauh dari pembangunan dan masih mengamalkan cara hidup tradisional. Bahasa kaum ini tidak mampu difahami oleh para pengkaji tersebut dan bahasa mereka tidak pula punya persamaan dengan bahasa Jepun mahupun bahasa-bahasa sekitar. Namun anehnya, para pengkaji tersebut mengesan tiga perkataan yang memungkinkan hubungan mereka dengan satu bangsa lain. Perkataan itu adalah : mata, batu dan air.






Di laut sekitar Okinawa, berdekatan Pulau Yonaguni, telah dijumpai sebuah struktur piramid menyerupai ziggurat di dasar laut! Piramid ini terletak kira-kira 100 kaki ke dalam laut dan mempunyai gerbang, tangga dan jalan berturap batu. Pakar mengatakan usia piramid ini berdasarkan ujian radiokarbon ialah kira-kira 8000 tahun Sebelum Masehi, dan peradaban Jepun ketika itu hanyalah berdasarkan cara hidup memburu binatang dan mengumpul makanan untuk sara diri. Peradaban piramid di Mesir bermula kira-kira 5000 tahun selepas itu. Siapakah yang membina piramid ini? Satu penemuan yang masih dirahsiakan oleh para pengkaji ialah : tulisan mirip tulisan Rencong telah ditemui di barat daya struktur itu terukir di 'hall chamber' di sebelah dalam piramid, yang merupakan 'access denied' atas sebab-sebab yang tidak munasabah oleh pihak-pihak tertentu.










Jim Mower, seorang ahli arkeologi di Universiti College London telah menimbulkan pandangan bahawa sekurang-kurangnya usia peradaban dasar laut Okinawa itu menjangkau 10,000 tahun dan peradaban ini kalau tidak melebihi sudah pasti setaraf dengan peradaban Mesopotamia dan Lembah Indus. Ahli arkeologi itu juga mengatakan bahawa "ini telah mengubah banyak pandangan tentang peradaban Asia Tenggara". Perhatikan, beliau tidak berkata tentang 'peradaban Asia Timur'.






Saya merasakan semua orang sudah tahu tentang satu keris purba yang ditemui di sebuah kuil purba di Okinawa. Ya...Okinawa lagi.

MISTERI GEN BANGSA MELAYU

Sebab itulah, tidak berapa lama dahulu beberapa penyelidik di Mistis Organization telah berusaha menghubungi seorang gadis yang juga seorang prodigi senyap dalam bidang sejarah di Malaysia. Gadis ini memiliki ciri-ciri kehidupan seperti beberapa prodigi terkenal dari gen bangsa misteri ini ; Adiputra, Sufiah Yusuf (kedua-duanya prodigi matematik ketika kanak-kanak) atau Ainan Celeste Cawley (prodigi kimia) sekadar menamakan beberapa contoh popular. Di Singapura, telah acapkali lahir prodogi-prodigi Melayu seperti di Nanyang Technological University, dan kisah seorang pemuda Melayu yang mendapat cGPA 4.00 dalam Fizik di Eropah.

Mistis Organization telah memantau gadis ini sejak dia berusia 12 tahun dan mula membuat kajian bagaimana beratus-ratus prodigi Melayu yang menunjukkan pencapaian luar biasa ketika kecil, mula menyusut bakat luarbiasa mereka apabila dewasa. Ingatkah saudara saudari akan Mohd. Shukri Hadafi, ketika kecilnya pada usia tiga tahun sudah mampu membaca suratkhabar. Mohd. Shukri Hadafi pernah menjadi anak angkat Prof. Diraja Ungku Aziz dan muncul dalam filem Menanti Hari Esok arahan Jins Samsuddin pada tahun 1977. Namun kehidupannya selepas itu menempuh hari-hari gelap dan akhirnya menjadi seorang penagih dadah.

Perlukah selepas ini saya menceritakan kepada anda, tentang Sufiah Yusuf? Ada sekumpulan pemikir di sebelah Barat telah mengkaji kemungkinan kacukan gen Melayu dengan mana-mana bangsa akan memudahkan lahirnya prodigi-prodigi luarbiasa bertaraf dunia. Mereka telah mula menyedari bahawa kacukan gen Melayu dan gen bangsa lain adalah kunci kepada 'manusia-manusia mutan' masa hadapan. Mereka telah mula memilih beberapa anak-anak muda dan melatih mereka serta menghantar mereka untuk cuba memikat gadis-gadis Melayu. Mengapa gadis Melayu? Kerana percubaan sebelum ini menghantar gadis-gadis mereka untuk membuat hubungan dengan lelaki Melayu menemui kegagalan, ada diantara gadis-gadis mereka 'dipaksa' mempelajari agama Islam dan ini berakhir dengan kes perebutan anak atau penceraian. Anda tahu pada era mana terdapat kekerapan kes-kes lelaki Melayu menghadapi kes perebutan anak dengan wanita asing bukan? Ya, dan saya ingin tekankan tentang 'sebab-sebab wanita-wanita asing itu begitu degil untuk mengambil anaknya dari gen Melayu itu, lari ke negaranya'. Saya boleh terima alasan ini ; kasih sayang seorang ibu.

Gadis ini mampu membaca sejarah Sriwijaya 500 tahun sebelum Masehi dan menterjemah tulisan-tulisan Mesir Purba dan maksud-maksud di dalam The Egyptian Book of The Dead, The Black Book dan The Golden Book of Scarab Ankh. Untuk mengetahui sejarah Melayu lebih 1000 tahun sebelum Masehi, terpaksa mencarinya di dalam kitab-kitab paling misteri di dunia The Mummy dan piramid yang menakjubkan!

Jika orang Melayu yang dungu berusaha memadamkan sejarah bangsanya sendiri, saya nasihatkan anda akan menemui kegagalan paling pahit kerana orang Mesir Purba, Phoenicia, Assyria, Babilon dan sejauh Viking di utara Eropah...mereka ada menyimpan jejak sejarah Kemelayuan yang paling misteri. Jika anak-anak Melayu yang bingung dan orang lain yang cemburu cuba membakar 'Sejarah Melayu'...malangnya 'Sejarah Melayu' telah di'fotostat' banyak-banyak dan diberi kepada bangsa-bangsa lain. Sepertimana Maharaja Sriwijaya telah menghantar keturunannya untuk membina berpuluh-puluh negarakota untuk mengekalkan survival dan hegemoni, maka sejarah Kemelayuan telah disimpan kemas dalam lipatan sejarah bangsa-bangsa lain untuk tujuan yang sama.

bersambung..








Tugu Negara terletak di sebelah Taman Tasik Perdana. Ianya dibina untuk memperingati askar-askar yang telah gugur dalam mempertahankan negara semasa zaman perang dan darurat pada tahun 1942-1960. Ia merupakan satu kumpulan tujuh patung atau lembaga gangsa, tiap-tiap satunya empat kali lebih besar daripada orang biasa terletak di atas satu asas yang bujur di tengah-tengah pulau dalam sebuah kolam. Pulau itu berbentuk bujur 130 kaki panjang dan 96 kaki lebar. Asas tugu mula dibina pada Januari 1963 yang disalut dengan batu pejal bergilap yang berwarna zamrud daripada Sweden yang panjangnya 30 kaki, lebarnya 24 kaki dan tingginya 11 kaki 41/2 inci. Perbelanjaan untuk membinanya adalah RM1.3 juta. Tugu Pahlawan ini merupakan tugu terbesar di Malaysia. Di sebelah selatan tembok asas tugu terukir di kiri kanan lambang itu, di mana sebelah kanan adalah tulisan jawi dalam Bahasa Melayu dan sebelah kiri tulisan rumi dalam Bahasa Inggeris.

Patung-patung gangsa ini mewakili pelbagai Cawangan Pasukan Keselamatan, semuanya memakai pakaian seragam semasa dalam perang. Lima daripada lembaga menggambarkan Pasukan Keselamatan yang beroleh kemenangan. Lembaga yang di atas sekali, satu-satunya yang tiada senjata memegang sebatang tiang bendera yang di hujungnya berkibar bendera Malaysia. Upacara menaikkan bendera diadakan setiap hari di mana tiga orang anggota angkatan tentera meniup bagol lagu Last Post sambil seorang askar akan menaikkan bendera perlahan-lahan. Pada sebelah petang upacara yang sama dilakukan untuk menurunkan bendera itu. Di bawah sekali terdapat dua lembaga terbaring iaitu melambangkan mayat dua orang pengganas komunis.

Bagi menambah keindahan tugu ini, kolam separuh bulat telah dibina di kiri dan kanannya. Di dalam kolam itu, terdapat bunga teratai yang diperbuat daripada timah putih dan hitam dari Selangor dengan pancutan air yang boleh bertukar warna. Kawasan taman di sekeliling Tugu ditanam dengan pelbagai jenis pokok yang terdapat di Malaysia seperti pokok cemara, tembusu, kemboja dan sebagainya. Tugu tersebut lebih menarik lagi dengan adanya air terjun rekaan manusia sepanjang 165m yang mengalir dari atas bukit ke dalam 4 kolam yang pelbagai bentuk.

Tugu Peringatan ini dibina bagi mengingatkan kita kepada perwira-perwira yang telah terkorban mempertahankan tanah air semasa peperangan Dunia Pertama dan Kedua. Idea awal pembinaan tugu ini diusulkan oleh Tuanku Abdul Rahman Putera Al-Haj pada tahun 1960 setelah beliau melawat Tugu Perang Iwojima di Amerika Syarikat. Ia telah direka oleh pengukir terkenal Amerika Syarikat, Felix de Weldon. Patung tersebut telah dibuat di Itali dan dihantar khas ke negara kita sebaik sahaja ia disiapkan.

Kapal Firaun berusia 4500 tahun ditemui









Para arkeologi mula menggali kapal kayu berusia 4500 tahun yang ditemui berhampiran Piramid Agung Giza. Kapal ini dipercayai membawa Firaun Khufu ke alam baka.



Kapal ini dipercayai sebagai adat agama yang akan membawa Firaun Khufu ke alam baka. Khufu yang juga dikenali sebagai Cheops ini dikenali sebagai pembangun Piramid Agung Giza. Ketua projek pemulihan Sakuji Yoshimura dari Universiti Wasela mengatakan, salah satu kapal dari dua kapal yang ditemui bertuliskan nama Khufu.



Khufu merupakan pengasas dinasti keempat pada tahun 2680 Sebelum Masihi (SM) dan menjadi pemimpin Mesir selama 23 tahun. Menteri Warisan Mesir, Zahi Hawass mengakui bahawa penggalian ini merupakan salah satu projek arkeologi dan pemuliharaan terpenting dunia.



Kapal ini asalnya ditemui pada tahun 1954 bersama kapal lain yang kemudian dipulihara dan dianggap sebagai salah satu penemuan besar di dataran tinggi Giza. Para ahli arkeologi mengakui kapal ini merupakan kapal tertua yang boleh bertahan hingga kini.



Setelah proses penggalian selesai, saintis akan membuat skema komputer kapal ini untuk membantu memuliharanya. Pemulihan kapal  ini dijangka memakan masa empat tahun. Setelah selesai, seperti dilaporkan Fox News, kapal ini akan dipamerkan di Muzium Solar Boar berhampiran Piramid Agung Giza.


sumber

Monday, June 27, 2011

Kelebihan Surah Al-ikhlas

Kelebihan Surah Al-ikhlas

Assalammualaikum....



Saya ingin kongsikan kepada semua kelebihan surah al-ikhlas jika di amalkan Dalam kehidupan sehari hari...



Sebelum kita membicarakan keutamaan Surat Al-Ikhlas, terlebih dahulu
akan disampaikan tentang nama-nama dari Surat Al-Ikhlas itu sendiri.
Nama Surat Al-Ikhlas itu jumlahnya ada 20 nama yakni :



At-Tafrid.

At-Tajrid.

At-Tauhid.

Al-Ikhlas.

An-Najat.

Al-Wilayah.

An-Nisbah.

Al-Ma’rifah.

Al-Jamal.

Al-Muqasyqasyah.

Al-Mu’awwidzah.

As-Shamad.

Al-Asas.

Al-Maani’ah.

Al-Muhtadhar.

Al-Munfiroh.

Al-Baroah.

Al-Mudzkiroh.

An-Nuur.

Al-Insan.



Banyak nama menunjukkan banyak kelebihan. Mengingat Surat ini mengandung
akidah yang sangat mendasar, maka keutamaannya cukup banyak. Antara
lain sebagai berikut :



1. Hadis riwayat Anas bin Malik, menyatakan bahwa Rasulullah Saw
bersabda : “Barangsiapa membaca Surat Al-Ikhlas satu kali, seolah-olah
dia membaca sepertiga Quran. Barangsiapa membacanya dua kali,
seolah-olah dia membaca dua pertiga Quran. Barangsiapa membacanya tiga
kali, seolah-olah dia membaca Quran seluruhnya. Dan barangsiapa
membacanya sepuluh kali, dibina Allah untuknya sebuah rumah dalam surga
terbikin dari permata ya’kut yang berwarna merah.”



2. Sabda Rasulullah Saw yang maksudnya : “Hai Aisyah, engkau jangan
tidur dulu sebelum engkau kerjakan empat perkara : 1. Khatamkan
Al-Quran, 2. Jadikan semua Nabi membelamu nanti pada hari kiamat, 3.
Jadikan semua orang mukmin rela kepadamu, dan 4. Kerjakan Haji dan
Umrah.” Kemudian Rasulullah pun shalat, sedangkan Aisyah tinggal
ditempat tidur. Selesai Shalat, Aisyah pun berkata : “Rasulullah,
tebusanmu ibu dan ayahku, Rasulullah suruh saya mengerjakan empat
perkara yang saya tidak sanggup melakukannya pada waktu ini.” Beliau
tersenyum, seraya bersabda : ” Apabila engkau membaca Qul Huwallahu Ahad
(tiga kali), maka seolah-olah engkau telah mengkhatamkan Al-Quran. Jika
engkau membaca shalawat kepadaku dan kepada semua Nabi sebelumku, maka
kami nanti akan mensyafaatkanmu pada hari kiamat. Dan apabila engkau
meminta ampunkan orang-orang mukmin, maka tentu semua mereka nanti akan
rela kepadamu. Dan apabila engkau membaca “Subhanallah, Walhamdulillah,
Walailahaillallah, Wallahu Akbar, maka sesungguhnya engkau berarti telah
mengerjakan Haji dan Umrah.”



Hadis itu menerangkan, kalau mau tidur setelah badan tergeletak diatas ranjang, maka baik dibaca:



Surat Al-Ikhlas tiga kali. Sama pahalanya dengan membaca satu khatam Quran.

Shalawat kepada Nabi Muhammad Saw dan Nabi-Nabi lainnya, dengan
mengucap : Allahumma Sholli ‘ala Sayyidina Muhammad Wa ali Muhammad
wa’ala jami’il anbiyaai wal mursalin.

Mendoakan orang-orang mukmin dengan mengucapkan tiga kali
Allahummaghfir lil muslimina wal muslimat, wal mukiminina wal mukminat.

Membaca raja tasbih tiga kali, yakni : Subhanallah, Walhamdulillah,
Walailaha illallah, Wallahu Akbar, Wala haula walaquwwata illa billahil
‘aliyyil ‘adzim.” Apabila dibaca tiga kali tasbih ini, maka sama
pahalanya dengan satu kali Haji dan Umrah.



3. Pada suatu hari seorang laki-laki melaporkan halnya kepada Rasulullah
Saw tentang kesusahan hidup yang dideritanya. Ia mohon supaya diajarkan
amalan singkat untuk menghilangkan kesempitan hidup itu. Maka
Rasulullah Saw menyuruhnya supaya setiap kali masuk kerumah sendiri,
memberi salam kemudian membaca surat Al-Ikhlas tiga kali. Jika rumah
kosong tidak ada orang didalam, maka memberi salam kepada Rasulullah SAW
kemudian sambil melangkah masuk dibaca tiga kali surat Al-Ikhlas.
Laki-laki itupun mengamalkannya, alhamdulillah lapang rezekinya,
melimpah sampai kepada jiran tetangganya.



4. Pada suatu hari Rasulullah Saw sedang duduk dalam mesjid Madinah.
Tiba-tiba datang rombongan mengusung jenazah untuk di shalatkan. Para
sahabat mempersilahkan Nabi untuk menyembahyangkannya . Beliau bertanya :
” Apakah mayat ini meninggalkan hutang? Mereka menjawab : ” Ya, benar,
dia meninggalkan hutang sebanyak 4 dirham.” Lantas beliau bersabda : ”
Saya tidak mau menyembahyangkan mayat yang meninggalkan hutang.
Shalatkan kamulah dia.” Pada saat itu Jibrilpun datang seraya berkata :
“Hai Muhammad, Allah berkirim salam kepadamu. Dia berfirman : “Aku sudah
mengutus Jibril menyamar seperti mayat itu dan sudah melunaskan
hutangnya. Tegaklah, shalatkan dia karena dian sudah diampuni Allah dan
barangsiapa yang ikut menyembahyangkannya , niscaya diampuni Allah pula
dosanya.” Nabi Muhammad Saw pun bertanya : ” Hai Jibril, dari mana dia
memperoleh kehormatan ini “? Jibril menjawab :”Dia mendapat kehormatan
itu, karena setiap hari membaca seratus kali Qul Huwallahu Ahad.”
Didalamnya terdapat keterangan tentang sifat-sifat Allah dan pujian
terhadap-Nya” Hadis itu menunjukkan barangsiapa membaca “Qul Huwallahu
Ahad” seratus kali dalam sehari, maka Allah akan melunaskan hutangnya
sebelum mati.



5. Rasulullah Saw bersabda yang maksudnya :” Barangsiapa membaca surat
Al-Ikhlas pada sakit yang membawa kepada kematiannya, niscaya mayatnya
tidak busuk dalam kubur, hadis lain menyatakan tidak terfitnah dalam
kuburnya, aman dari kesempitan kuburan, dan para Malaikat akan
membawanya dengan sayap-sayapnya melalui titian shirotol mustaqim sampai
kesurga.”



6. Menurut hadis Anas bin Malik, bahwa Rasulullah Saw bersabda :
“Barangsiapa membaca Qul Huwallahu Ahad 50 kali, niscaya diampuni
dosanya lima puluh tahun.”



7. Menurut Hadis Anas bin Malik, Rasulullah Saw bersabda yang maksudnya ”
Barangsiapa membaca Qul Huwallahu Ahad sepuluh kali dibina Allah
untuknya satu istana didalam surga. Barangsiapa membacanya 20 kali,
dibina Allah untuknya dua istana dalam surga. Barangsiapa membacanya 30
kali maka dibina Allah untuknya tiga istana dalam surga. Umar bin
Khattab berkata: ” Ya, Rasulullah, kalau begitu akan banyaklah istana
kmi dalam surga” Maka Rasulullah Saw bersabda : “Allah lebih lapang
(luas) dari pada itu.” Maksudnya, bagi Allah berapapun jumlah istana
itu soal mudah.



8. Hadis Anas bin Mali menyatakan bahwa Rasulullah Saw bersabda yang
maksudnya : “Barangsiapa membaca Qul Huwallahu Ahad sekali, dia
diberkati. Barangsiapa membacanya dua kali dia dan keluarganya
diberkati. Barangsiapa membacanya tiga kali, dia, keluarga dan jiran
tetangganya diberkati. Barangsiapa membacanya 12 kali, dibina Allah
untuknya 12 istana didalam surga. Jika dibacanya 100 kali, maka
dihapuskan Allah dosanya (dosa kecil) selama 50 tahun, kecuali
pertumpahan darah dan harta benda. Jika dibacanya 200 kali, dihapuskan
dosanya 100 tahun. Jika dibacanya 1000 kali, niscaya sebelum mati telah
dilihat atau diperlihatkan kepadanya tempatnya dalam surga.”



9. Menurut hadis riwayat Ibnu Abbas, Nabi Muhammad Saw bersabda yang
maksudnya : “Tatkala saya dalam perjalanan Israk Mi’raj kelangit, saya
melihat ‘Arasy ditegakkan atas 360.000 sudut. Jarak dari satu sudut
kesudut lainnya, kira-kira 300.000 tahun perjalanan. Dibawah setiap
sudut itu terdapat 12.000 padang pasir. Panjang setiap padang pasir
itu dari matahari terbit kematahari terbenam. Disetiap padang pasir itu
terdapat 80.000 Malaikat membaca Qul Huwallahu Ahad.” Selesai membaca
mereka menyatakan :”Ya Tuhan, kami hibbahkan pahala bacaan kami ini
kepada setiap orang yang membaca Surat Al-Ikhlas, baik dia laki-laki
maupun wanita.” Para sahabat kagum tercengang mendengarnya. Lantas
Rasulullah Saw bertanya :”Herankah kamu, sahabat-sahabatku ? Mereka
menjawab : ” Ya,benar kami heran.” Beliau melanjutkan :”Demi Allah yang
diriku ditangan-Nya, “Qul Huwallahu Ahad” tertulis disayap Jibril.
“Allahush Shomad” tertulis disayap Mikail. “Lam Yalid Walam Yulad”
tertulis disayap Izrail. “Walam Yakun Lahu kufuan Ahad” tertulis disayap
Israfil. Maka barangsiapa diantara ummatku membaca “Qul Huwallahu Ahad”
niscaya dikurniai Allah ia pahala orang yang membaca Taurat, Injil,
Zabur dan Al-Quran.” Kemudian beliau bertanya lagi:”Herankah kamu,
mendengarnya? . Mereka menjawab:”Ya, benar kami heran.” Lantas beliau
bersabda :”Demi Allah yang diriku ditangan-Nya, “Qul Huwallahu Ahad”
tertulis di kening Abu Bakar Shiddiq. “Allahush Shomad” tertulis
dikening Umar Al-Faruq. “Lam Yalid Walam Yulad” tertulis dikening Usman
Zin-Nurain. Dan “Walam Yakun Lahu Kufuan Ahad ” tertulis dikening Ali
As-Sakhiy. Maka barangsiapa membaca Surat Al-Ikhlas niscaya dikurniai
Allah ia pahala Abu Bakar, Umar, Usman dan Ali.



10. Menurut Hadis Al-Baihaqi, dari Umamah Al-Bahili, bahwa Jibril telah
mendatangi Nabi SAW bersama dengan 70.000 Malaikat di Tabuk Jibril
berkata :”Rasulullah, saksikan jenazah Muawiyah dari Tabuk bersama
Jibril dan sejumlah Malaikat lain. Kemudian Rasulullah Saw bersabda :”
Jibril, apa sebabnya Mu’awiyah beroleh martabat seperti itu.? Jibril
menjawab :”Dia memperoleh kehormatan itu, akibat membaca “Qul Huwallahu
Ahad setiap hari, sedang berdiri, duduk, ruku’ dan berjalan.”



***



Demikianlah beberapa kelebihan membaca Qul Huwallahu Ahad. Maka
silahkanlah mengamalkannya, dengan ketentuan setiap membacanya, harus
dibaca Bismillah. Karena pernah terjadi seorang laki-laki di Mekkah
bermimpi, melihat ratusan ekor burung merpati terbang diatas angkasa
kota Mekkah, tetapi tak seekorpun berkepala. Keesokan harinya
ditanyakannya kepada seorang ahli ta’bir mimpi. Syekh ahli ta’bir mimpi
itu menyatakan :”Barangkali anda rajin membaca Qul Huwallahu Ahad,
tetapi tidak membaca Bismillahirrahmanir rahim dipangkalnya. “



Bismillahirrahmanir rahim itu hurufnya 19, persis sebanyak Malaikat
Zabaniyah penunggu neraka. Barangsiapa rajin membaca Bismillahirrahmanir
rahim pada setiap memulai pekerjaan yang dibenarkan agama, niscaya ia
terhindar dari ancaman Malaikat Zabaniyah.
Evolusi Telefon Mudah Alih

Evolusi Telefon Mudah Alih

Telefon mudah alih kini seperti telah menjadi alat keperluan harian pada
setiap orang. Perhatikan saja orang yang anda jumpai dimana2.
Kemungkinan besar telefon mudah alih sentiasa berada disisi tak kira di
poket seluar atau poket kemeja mereka. Namun tahukah anda bahawa
perjalanan telefon telah menempuh proses evolusi selama 70 tahun?





1. SCR-194 (1938)







Alat komunasi ini adalah 'pembantu' telefon. SCR-194 dan SCR-195 adalah
radio AM portabel pertama di dunia. Ia dibuat oleh US ARMY Signal Corps
Engineering Laboratories di Fort Monmouth, New Jersey. Alat yang
dipandang sebagai walkie talkie pertama itu beratnya sekitar 11 kg dan
berdaya jangkau 8 km.





2. SCR-300 (1940)







Alat ini adalah pengganti SCR-195. Dibangunkan oleh Motorola, SCR-300
merupakan radio FM mudah alih yang digunakan oleh pasukan sekutu pada
perang dunia II. Beratnya antara 14-17 kg, dengan radius liputan seluas
4.8 km.







3. SCR-536 (1942)









Motorola menghasilkan 'handie talkie' ini untuk AS, sebagai pengembangan
dari dua alat komunikasi dahulu. Dengan menggunakan teknologi radio AM,
SCR-536 beratnya jauh lebih ringan, yakni hanya 2.27 kg dengan daya
jangkau sepanjang 1.6 km.





4. MTA (1956)







Mobile System A (MTA) ini adalah peranti komunikasi Ericsson dan
digunakan oleh Sweden. Beranya adalah 40 kg atau sama berat untuk 300
unit telefon iPhone.





5. DYNATAC (1973)







Motorola membuat prototaip telefon mudah alih Dynamic Adaptive Total
Area Coverage (DYNATAC) sebagai telefon peribadi praktikal pertama. Di
gambar, bekas Naib Presiden Motorola Martin Cooper sedang menelefon
pesaingnya dari Bell Labs, Joel S Engel.





6. DynaTAC (1983)







Sepuluh tahun selepas kemunculan prototaip DynaTAC, Motorola mulai
memasarkan telefon ini ke awam. Dengan berat 0.9 kg, DYNATAC bekerja di
rangkaian teknologi AMPS, perkhidmatan khidmat analog generasi pertama
di Amerika Utara.





7. MicroTAC (1989)







Motorola memperkenalkan MicroTAC yang merupakan model telefon flip
pertama di dunia. Desain ini mengurangkan saiz telefon apabila tidak
digunakan. Dengan ukurannya yang kecil. MicroTAC juga merupakan telefon
saku pertama di dunia.





8. StarTAC (1996)







Melanjutkan line TAC-nya, Motorola kemudian melancarkan telefon
clamshell pertama bernama STARTAC yang boleh dilipat seperti cengkerang
kerang. Menurut Motorola, telefon ini mendapat inspirasi oleh peranti
komunikasi yang muncul pada filem siri Star Trek.





9. Communicator (1997)







Nokia 9000 Communicator adalah telefon yang membawa pengguna memasuki
era telefon pintar atau smartphone. Dengan desain clamshell-nya, telefon
ini yang pertama menyediakan paparan LCD serta papan kunci QWERTY yang
kukuh.





10. Benefon (1999)







Geosentric merupakan syarikat penjual telefon yang pertama yang membuat
telefon yang berintegrasi dengan peranti GPS. Tak cuma itu, telefon
bernama Benefon ini tahan percikan air, dengan menggunakan greyscale,
serta menyediakan peta untuk mengesan kedudukan dan pergerakan pengguna.





11. VP-201 (1999)







Di Jepun, Kyocera melancarkan telefon VP-201 yang merupakan telefon pertama yang memiliki kamera terintegrasi.





12. BlackBerry 5810 (2002)







RIM melancarkan peranti BlackBerry pertama yang berintegrasi dengan
telefon. Ini adalah telefon yang mensasarkan pengguna profesional yang
memerlukan perkhidmatan e-mel seketika dan penyesuaian jadual.
Kelemahannya, peranti ini tak punya speaker dan mikrofon.





13. iPhone (2007)







Steve Jobs mulai mengenalkan Apple iPhone pada 2007, sebuah telefon
pintar revolusi yang menggunakan skrin sentuh sekaligus mengadaptasi
teknologi 3G.





14. HTC EVO 4G (2010)







Telefon ini adalah telefon pertama yang mengandungi standard 4G, dan
beroperasi dalam rangkaian WiMAX. Dengan sistem operasi Android 2.1, ia
merupakan telefon belayar sentuh paling besar, kamera 8 MP, perakam
video definisi tinggi, keluaran HDMI, ciri Mobile Hotspot, dan antara
muka HTC Sense.

Top