Tuesday, August 31, 2010

5 Tanda Anda Terlalu Lama Single



 Menjadi seorang yang single memang sangat seronok. Kau bebas melakukan apa saja, pergi mana nak pergi, senang kata lantak kau lah nak buat apa-apa pun. Tetapi mempunyai kebebasan seumpama ini akan merubah lelaki, biasanya bukan perubahan yang baik. Tabiat buruk seorang bujang akan segera menjadi kebiasaan dan kau akan kehilangan motivasi atau lebih teruk lagi ketajaman akal kau. Menjadi single terlalu lama adalah kitaran menurun yang menjadikan seorang lelaki itu sedih, keseorangan dan gersang.



1. Perasan semua awek suka pada kau



– Bila awek lalu sebelah dan senyum kat kau mulalah perasan diri hensem, ego pon membuak-buak. Walaubagaimanapun, menjadi single untuk masa yang terlalu lama ini membuat kamu terlalu konfiden. Kau ingat awek tadi senyum sebab kau memang hensem, tapi cuma gelakkan gaya selekeh kau atau cebis cili yang terlekat dicelah digigi kau masa makan tengah hari.



2. Membina tabiat makan yang tidak elok



– Sangat susah untuk seseorang itu untuk memasak dan adalah sangat mudah untuk terikut gaya makan orang bujang yang kurang sihat dan kadang-kadang menjijikkan. Jika dapur kau penuh dengan Mee Maggi atau lain-lain makanan segera sahlah kau dah lama single. Ataupun kau asyik makan kat luar je.



3. Kau banyak sangat main games



– Counterstrike? DOTA (Dunia Orang Tiada Awek)? FIFA 2009? WOW? Semuanya termasuk dalam senarai. Mengisi masa lapang kau dengan bermain games adalah salah satu pilihan baik. Mungkin bila kau dah ada awek nanti kau dah tak mahu main games lagi. Tapi kalau main games berjam-jam sampai ke pagi adalah tak elok untuk tubuh badan dan minda kau dan rosakkan peluang kau nak berawek. Siang dah tidur, malam main games, bila nak usha gal?



4. Kau meluahkan perasaan dekat perempuan



– Apa lagi tanda yang kau telah terlalu lama single? Kau menjawab pertanyaan kecil kawan perempuan kau seperti “Camne life skang?” dengan bebelan emosi panjang mengenai hidup single kau yang keseorangan. Makcik tukang cuci pun tahu kesian kat kau yang sedang desperate nak berawek.



5. Kau mula stalk awek lama kau



– Terima kasih kepada internet, ringkasan hidup hampir setiap orang mudah dicari hanya dengan meng-google nama mereka. Disuatu lewat tengah malam kau sedang menaip nama ex-girlfriend’s kau di kotak pencarian demi nak usha-usha apa dia tengah buat dengan harapan bunga cinta berputik kembali. Terbaru, dengan adanya Facebook dan Friendster lagi senanglah kau nak buat kerja stalking nie. Hey hey sudahlah, pergilah lepak mana-mana usha perempuan lain.

Lawak Sarjana





“Seorang pelancong Australia nampak kebingungan ketika mencari sebuah restoran makanan barat di Jalan Pasir. Tak lama kemudian seorang budak kecil melintas didepannya dan tanpa fikir panjang dia cuba bertanya pada budak kecil itu dengan bahasa melayu yang kucar kacir.



“Maaf dik.. tumpang tanya.. Apa betul ini jalan Pasir?”



Budak kecil itu mengangguk sambil menjawab… “ha’ah”



Pelancong itu tidak faham perkataan ‘ha’ah’.



Namun kerana budak kecil itu mengangguk. Dia yakin bahawa jawabannya adalah betul.



Masih dalam kebingungan.. melintaslah pula seorang remaja di depannya. Lalu sekali lagi dia bertanya..



“Maaf dik.. tumpang tanya… Apa betul nama jalan ini adalah jalan Pasir?”



Budak remaja itu mengangguk sambil menjawab, “Benar”



Nampaknya pelancong itu tidak juga memahami perkataan ‘benar’.



Namun kerana budak remaja itu mengangguk.. dia yakin yang jawabannya adalah betul.



Masih dalam kebingungan, mel! intaslah pula orang dewasa.. lalu pelancong itu segera bertanya



“Maaf encik.. saya tumpang tanya… Apa betul nama jalan ini Jalan Pasir?”



Orang dewasa itu mengangguk sambil menjawab, “Betul.”



Akhirnya pelancong itu merasa puas.. tapi masih kehairanan.. lalu Untuk menghapus rasa keraguannya.. dia bertanya lagi..



“Saya keliru.. Tadi saya bertanya kepada budak kecil, tapi jawabannya ‘ha’ah’.. lalu saya bertanya kepada seorang remaja muda dan jawabannya ‘benar’. akhirnya saya bertanya kepada encik dan encik menjawab ‘betul’, tapi semuanya mengangguk. Sebenarnya mana yang betul?”



“Oh, itu maksudnya sama aja.. Kalau yang menjawab ‘ha’ah’ bererti latar belakang pendidikannya sekolah rendah aje… Kalau yang menjawab ‘benar’, orang itu latar belakang pendidikannya pasti sekolah menengah.. dan kalau yang menjawab ‘betul’ itu pastinya orang itu ada sarjana,” jawab orang dewasa itu…



“Jadi.. Anda tadi menjawab ‘betul’, bererti snda seorang sarjana ya! ?” tanya Pelancong lagi..



Orang dewasa ini terus mengangguk sambil menjawab, “ha’ah”

Beza antara CINTA, SUKA dan SAYANG




 Dihadapan orang yang kau cintai,

musim dingin berubah menjadi musim yang

indah





Dihadapan orang yang kau sukai,

musim dingin tetap saja musim dingin hanya

suasananya lebih indah sedikit





Dihadapan orang yang kau cintai,

jantungmu tiba tiba berdebar lebih cepat





Dihadapan orang yang kau sukai,

kau hanya merasa senang dan gembira saja





Apabila engkau melihat kepada mata orang yang

kau cintai, matamu berkaca-kaca





Apabila engkau melihat kepada mata orang yang

kau sukai, engkau hanya tersenyum saja





Dihadapan orang yang kau cintai,

kata kata yang keluar berasal dari perasaan yang

terdalam





Dihadapan orang yang kau sukai,

kata kata hanya keluar dari pikiran saja





Jika orang yang kau cintai menangis,

engkaupun akan ikut menangis disisinya





Jika orang yang kau sukai menangis,

engkau hanya menghibur saja





Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan

rasa suka dimulai dari telinga

Jadi jika kau mau berhenti menyukai seseorang,

cukup dengan menutup telinga.





Tapi apabila kau mencoba menutup matamu dari

orang yang kau cintai, cinta itu berubah menjadi

tetesan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam

jarak waktu yang cukup lama.





“Tetapi selain rasa suka dan rasa cinta… ada

perasaan yang lebih mendalam.

Yaitu rasa sayang…. rasa yang tidak hilang

secepat rasa cinta. Rasa yang tidak mudah

berubah.





Perasaan yang dapat membuat mu berkorban

untuk orang yang

kamu sayangi.

Mau menderita demi kebahagiaan orang yang

kamu sayangi.





Cinta ingin memiliki. Tetapi Sayang hanya ingin

melihat orang yang disayanginya bahagia..

walaupun harus kehilangan.”

Sunday, August 15, 2010

Eminem feat Rihanna - Love the Way You Lie

Eminem feat Rihanna - Love the Way You Lie















[Chorus - Rihanna]


Just gonna stand there and watch me burn


Well that's alright because I like the way it hurts


Just gonna stand there and hear me cry


Well that's alright because I love the way you lie


I Love the way you lie





[Verse 1 - Eminem]


I can't tell you what it really is


I can only tell you what it feels like


And right now there's a steel knife in my windpipe


I can't breathe but I still fight all I can fight


As long as the wrong feels right it's like I'm in flight





High off on love, drunk from my hate


It's like I'm huffin' paint and I love it


The more I suffer, I suffocate


Right before I'm about to drown, she resuscitates


Me, she fuckin' hates me, and I love it, Wait!


Where you going? I'm leaving you.


No you ain't. Come back. We're running right back


http://liriklagu-top.blogspot.com





Here we go again, it's so insane


Cuz when it's going good, it's going great


I'm Superman with the wind in his back


She's lois lane when and it's bad, it's awful


I feel so ashamed, I snap "Who's that dude?"


I don't even know his name


I laid hands on him, I never stood so low again


I guess I don't know my own strength





[Chorus - Rihanna]


Just gonna stand there and watch me burn


Well that's alright because I like the way it hurts


Just gonna stand there and hear me cry


Well that's alright because I love the way you lie


I love the way you lie


I love the way you lie





[Verse 2 - Eminem]


You ever love somebody so much,


you could barely breathe when you with 'em?


You meet, and neither one of you even know it hit 'em


Got that warm fuzzy feeling, yeah them chills used to get 'em


Now you gettin' fuckin' sick of lookin' at 'em


You swore you'd never hit 'em, never do nothing to hurt 'em


Now you're in each other's face spewing venom in your words when you spit 'em


You push, pull each other's hair, scratch, claw, bit 'em


Throw 'em down, pin 'em, so lost in the moments when you're with 'em





It's the fate that took over, it controls you both


So they say, you'd best to go your separate ways


Guess that they don't know ya cuz today,


That was yesterday, yesterday is over and it's a different day


Sound like broken records playing over


But you promised her, next time you'd show restraint


You don't get another chance


Life is no nintendo game, but you lied again


Now you get to watch her leave out the window


Guess that's why they call it "window pane"





[Chorus - Rihanna]


Just gonna stand there and watch me burn


Well that's alright because I like the way it hurts


Just gonna stand there and hear me cry


Well that's alright because I love the way you lie


I love the way you lie


I love the way you lie






[Verse 3 - Eminem]


Now I know we said things, did things that we didn't mean


And we fall back into the same patterns, same team


But your temper's just as bad as mine is


You're the same as me


When it comes to love you're just as blinded





Baby please come back, it wasn't you. Baby it was me.


Maybe our relationship isn't as crazy as it seems


Maybe that's what happens when a tornado meets a volcano


All I know is I love you too much, to walk away though


Come inside, pick up your bags off the sidewalk


Don't you hear sincerity in my voice when I talk?


Told you this is my fault, look me in the eyeball


Next time I'm pissed, I'll aim my fist at the drywall


Next time? There won't be no next time


I apologize, even though I know it's lies


I'm tired of the games, I just want her back. I know I'm a liar


If she ever tries to fuckin' leave again,


Ima tie her to the bed and set this house on fire


Just gonna





[Chorus - Rihanna]


Just gonna stand there and watch me burn


Well that's alright because I like the way it hurts


Just gonna stand there and hear me cry


Well that's alright because I love the way you lie


I love the way you lie


I love the way you lie

Tuesday, August 10, 2010

Tapi Ayah, Adakah Manusia Tidak Masuk Neraka Jika Hari Hujan?



 Pada setiap petang Jumaat, selepas solat Jumaat, selepas melayani para

jamaah di Masjid, Imam dan putera lelakinya yang berumur 11 tahun akan

keluar ke bandar untuk mengedarkan risalah bertajuk "Jalan Ke Syurga"

dan juga menyampaikan ceramah agama.



Pada petang Jumaat itu, seperti biasa Imam dan putera lelakinya akan

keluar untuk mengedarkan risalah. Bagaimanapun pada petang tersebut

keadaan di luar rumah sangat sejuk dan hujan pula turun dengan sangat

lebat.



Budak itu memakai baju sejuk dan baju hujan dan berkata "OK ayah, saya

sudah bersedia". Ayahnya berkata "Bersedia untuk apa?". Budak itu

menjawab "Ayah, masa telah tiba untuk kita keluar mengedarkan buku-buku

tentang Islam ini".

Ayahnya membalas "Anakku, di luar sana sangat sejuk dan hujan lebat

pulak".



Dengan muka yang kehairanan, budak itu bertanya ayahnya, "Tetapi ayah,

adakah manusia tidak masuk neraka jika hari hujan?"



Ayahnya menjawab, "Anakku, Ayah tak akan keluar dengan cuaca begini..".

Dengan nada sedih, budak itu bertanya, "Ayah, boleh tak benarkan saya

pergi?". Ayahnya teragak-agak seketika, kemudian berkata, "Anakku, awak

boleh pergi. Bawalah buku ini semua dan berhati-hati" .



Kemudian, budak itu telah keluar dan meredah hujan. Budak sebelas tahun

ini berjalan dari pintu ke pintu dan lorong-lorong sekitar bandar. Dia

memberikan risalah dan buku kepada setiap orang yang ditemuinya.



Setelah dua jam berjalan dalam hujan, akhirnya tinggal hanya satu

naskhah padanya. Ketika itu dia telah basah kuyup dan berasa sejuk

hingga ke tulang. Budak itu berhenti di satu penjuru jalan sambil

mencari seseorang untuk diberikan buku tersebut. Namun keadaan di situ

lengang. Kemudian dia berpatah balik ke rumah pertama yang dia lalu di

lorong itu.



Dia berjalan di kaki lima menuju ke rumah tersebut. Bila sampai di pintu

hadapan, dia menekan suis loceng namun tiada sesiapa yang membuka pintu.

Dia tekan lagi dan lagi, tetapi masih tiada jawapan. Dia tunggu lagi

tetapi masih tiada jawapan.



Akhirnya dia berpaling untuk meninggalkan rumah tersebut, tetapi seperti

ada sesuatu yang menghalangnya. Dia kembali ke pintu itu dan menekan

lagi suis loceng dan buat pertama kalinya mengetuk pintu dengan kuat.

Dia tunggu, kemudian seperti sesuatu di anjung rumah itu menghalangnya

supaya jangan pergi. Dia menekan suis loceng sekali lagi dan kali ini

dengan perlahan pintu dibuka.



Berdiri di hadapan pintu itu seorang perempuan tua yang berwajah

kesedihan. Dengan perlahan perempuan tua itu bertanya, "Apa yang boleh

saya bantu awak, wahai budak?".



Dengan senyuman serta mata yang bersinar yang boleh menyinarkan bumi,

budak itu berkata, "Makcik, saya mohon maaf kalau saya telah mengganggu

makcik. Saya hanya ingin memberitahu bahawa Allah sangat sayang dan

sentiasa melindungi makcik. Saya datang ini hendak memberikan sebuah

buku yang terakhir ada pada saya ini. Buku ini menerangkan semua tentang

Tuhan, tujuan sebenar Tuhan menjadikan kita dan bagaimana untuk mencapai

kebahagiaan daripada-Nya" ..



Kemudian, budak itu menyerahkan buku terakhir itu dan berpaling untuk

balik. Sebelum berjalan balik, perempuan itu berkata, "Terima kasih ya

anak dan semoga Tuhan memberkatimu" .



Selepas solat Jumaat pada minggu berikutnya, Imam menyampaikan ceramah

agama seperti biasa. Dia menamatkan ceramahnya dengan bertanya, " Ada

sesiapa yang ingin bertanya soalan atau ingin berkata sesuatu?".



Dengan perlahan, di barisan belakang di kalangan tempat duduk muslimat,

suara seorang perempuan tua kedengaran di speaker, "Tiada di kalangan

jemaah yang berkumpul ini mengenali saya. Saya tidak pernah hadir

sebelum ini. Sebelum hari Jumaat yang lepas, saya belum lagi memeluk

agama Islam bahkan tidak terfikir langsung untuk memeluknya. Suami saya

telah meninggal dunia beberapa tahun yang lalu, meninggalkan saya

sebatang kara, saya benar-benar keseorangan di dunia ini."



Pada petang Jumaat yang lepas, ketika cuaca sejuk dan hujan lebat, saya

telah bertekad untuk membunuh diri kerana sudah putus harapan untuk

hidup. Jadi saya mengambil seutas tali dan sebuah kerusi lalu menaiki

loteng di rumah saya. Saya ikat tali tersebut dengan kuat pada kayu

palang di bumbung rumah kemudian berdiri di atas kerusi, hujung tali

satu lagi saya ikat di sekeliling leher saya. Sambil berdiri di atas

kerusi, saya berasa benar-benar keseorangan, patah hati. Saya

hampir-hampir hendak melompat tiba-tiba loceng pintu berbunyi di tingkat

bawah dan saya tersentak. Saya berfikir untuk menunggu sebentar, dan

pasti orang itu akan pergi. Saya tunggu dan tunggu, tetapi bunyi loceng

semakin kuat dan bertubi-tubi.



Kemudian orang yang menekan suis loceng itu, mengetuk pintu pula dengan

kuat. Saya berfikir sendirian lagi "Siapalah di muka bumi ini yang boleh

buat begini? Tiada siapa pernah tekan suis loceng itu atau nak berjumpa

dengan saya". Saya longgarkan tali ikatan di leher dan kemudian pergi ke

pintu hadapan. Ketika itu bunyi loceng kuat dan semakin kuat.



Bila saya buka pintu dan lihat, sukar untuk dipercayai oleh mata saya,

di anjung rumah saya itu berdiri seorang budak yang sangat comel yang

bersinar wajahnya seperti malaikat, tidak pernah saya jumpa sebelum ini

di dalam hidup saya. Budak itu tersenyum. Oh! Saya tidak dapat hendak

gambarkan kepada anda semua. Perkataan yang keluar daripada mulutnya

menyebabkan hati saya yang telah lama mati tiba-tiba hidup semula,

seruan budak itu seperti suara bayi yang sangat comel.



"Makcik, saya datang hendak memberitahu bahawa Allah sangat menyayangi

dan sentiasa melindungi makcik". Kemudian dia memberikan kepada saya

sebuah buku bertajuk " Jalan Ke Syurga" yang saya sedang pegang ini.



Bila "malaikat kecil" itu telah pulang meredah sejuk dan hujan, saya

menutup pintu dan membaca dengan perlahan setiap perkataan yang tertulis

di dalam buku tersebut. Kemudian saya naik semula ke loteng untuk

mendapatkan semula tali dan kerusi. Saya tak perlukannya lagi.



Oleh sebab di belakang buku ini ada tertera alamat tempat ini, saya

sendiri datang ke masjid ini ingin mengucapkan syukur kepada Tuhan.

Tuhan kepada budak kecil yang telah datang tepat pada waktunya, yang

dengan demikian telah terhindar jiwa saya daripada keabadian di dalam

neraka.



Ramai yang berada di dalam masjid ketika itu menitiskan air mata. Mereka

melaungkan TAKBIR.ALLAH HU AKBAR. gemaan takbir bergema di udara. Imam

iaitu ayah kepada budak itu turun dari mimbar pergi ke barisan hadapan

di mana "malaikat kecil" itu sedang duduk.



Dia mendakap puteranya dengan air mata keluar tanpa disedarinya. Mungkin

tidak ada jemaah yang memiliki saat yang lebih mulia ini dan mungkin di

alam semesta ini belum pernah melihat seorang ayah yang penuh kasih

sayang dan penghormatan terhadap anaknya. Inilah satu peristiwa..



Berbahagialah anda kerana membaca kisah ini. Jangan biarkan kisah ini di

sini sahaja. Bacalah lagi dan sampaikan kepada yang lain. Syurga adalah

untuk umat-Nya. Ingatlah, dengan menyebarkan firman Allah boleh mengubah

hidup seseorang yang hampir dengan anda. Sila kongsi kisah menarik ini.



Sebarkanlah kalimah Allah, kalau kita bantu Allah, Allah akan membantu

kita dalam semua perkara yang kita buat.



Maksud firman Allah dalam Surah al-Maidah ayat 3;



".pada hari ini, orang-orang kafir telah putus asa (daripada memesongkan

kamu) dari agama kamu (setelah mereka melihat perkembangan Islam dan

umatnya), sebab itu janganlah kamu takut dan gentar kepada mereka,

sebaliknya hendaklah kamu takut dan gentar kepadaKu. Pada hari ini, Aku

telah sempurnakan bagi kamu agama kamu, dan Aku telah cukupkan nikmatKu

kepada kamu, dan Aku telah redakan Islam itu menjadi agama untuk kamu,

maka sesiapa yang terpaksa kerana kelaparan (memakan benda-benda yang

diharamkan) sedang ia tidak cenderung hendak melakukan dosa (maka

bolehlah ia memakannya), kerana Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi

Maha Mengasihani"

Propaganda Yahudi laknatullah Kehebatan dan kebijaksanaan Yahudi









Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah:



"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil"

Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.



1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.



2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.



3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.



5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) . Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.



6 . Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wani ta. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.



SUMBER : WWW.SYOK.ORG

Monday, August 9, 2010

Kaum WANITA! Hentikan Gangguan SEKSUAL Terhadap LELAKI!







no komen~~

KISAH BENAR PENGAKUAN BEKAS PADERI KRISTIAN.









 KISAH BENAR PENGAKUAN BEKAS PADERI KRISTIAN. TOLONG SEBARKAN JIKA ANDA PRIHATIN PADA AGAMA ISLAM KITA!!!!!

Today at 8:43pm

Nama saya Salleh Bin Omar, nama Kristian Joseph.



Saya dilahirkan di Kedah pada 5/5/1940, bapa saya seorang India Muslim dan

mak saya orang Banting, Selangor. Bapa saya telah pulang ke India dan emak

saya berada di Kedah,Pondok Kg Pisang. Pada 1970 saya telah pergi ke Johor

Bahru untuk mencari kerja bersama-sama kawan-kawantetapi gagal. Saya

terpaksa tidur di stesen keretapi. Saya telah bertemu dengan seorang paderi

bernama Father Chong. Kami diberi layanan istimewa,tempat tinggal,

makan dan minum

dan tinggal selama 2 tahun. Kami diajar sembahyang dalam bahasa Inggeris.

Pada satu hari iaitu dalam tahun 1974, saya telah bertemu dengan seorang

paderi besar di Malaysia, dari KualaLumpur bernama Kamaruddin Hj Ahmad.

Beliau telah membawa saya tinggal diseksyen 14, Jalan Gasing, Petaling Jaya.

Kami belajar selok belok agama Kristian di Gereja Jalan Gasing dan dibina

khas! untuk orang Melayu beragama Islam (ada hingga sekarang).Setelah satu

tahun saya tinggal disana, saya telah dihantar ke Indonesia selama 6 bulan,

belajar cara-cara untuk sembahyang orang mati, talkinkan orang dan

macam-macam lagi dalamBahasa Malaysia .





Saya belajar sekali dengan Ibu Tien Suharto yang menjadi pemimpin agong

Wanita Kristian seluruh Asia dan Bendahari Agong wanita Kristian seluruh

Indonesia . Saya pulang ke Malaysia, kemudian dilantik sebagai pendakwah

dari Perlis hingga ke Johor Bahru. Oleh kerana saya aktif di gereja, saya

dihantar pula ke Filipina selama 1 bulan, belajar selok belok Kristian dalam

bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia kerana terdapat orang Malaysia

,Singapura dan orang Filipina.



Kemudian saya balik ke Malaysia sebagai pendakwah dibayar RM60.00 sehari,

kenderaan percuma, seramai 6 orang. Selepas itu dihantar ke Singapura selama

1 bulan di Port Carzy bersama En Aziz orang Telok Intan. Beliau adalah

Setiausha Agong Persatuan Melayu Kristian Singapura. Beliau juga adalah

bekas Tentera Udara Di Raja dan berhenti memegang jawatan setiausha agong

Kristian Singapore . Apabila dilantik ke gereja saya masih lagi ketua dakwah

bersama 6 orang kawan.



Saya dihantar ke Baptish Church di Ipoh, dibekalkan duit RM1,400.00, bersama

2 orang kawan dan sebuah kereta untuk mengkristiankan pelajar-pelajar dan

pemuda-pemuda Negeri Perak.... Pada bulan Januari saya berasa tak tenteram

dan telah bertemu dengan Tuan Ibrahim, Kadi daerah Ipoh dan membawa saya

bertemu MuftiNegeri Perak dan En Azlan, Pengarah Jabatan Agama dan saya

terus bertaubat.



Jumlah Kristian seramai 3,000 orang telah dikristiankan, terutama penduduk

Negeri Perak dan Johor Bahru, Manjoi dan Rapat Setia (Perak). Cara hendak

mengenali mereka Lelaki - Berseluar hitam, berbaju putih, bertali leher

hitam, bawa beg James Bond (elaun satu hari RM60.00 ). Perempuan - Berbaju

putih skirt hitam dan reben hitam. Di Kuala Lumpur - Daya Bumi, Kota Raya

dan Sg Wang Plaza.



Cara-cara berdakwah:

Mereka akan menemubual, tanya asal terutama pencari kerja. Pendakwah akan

belanja makan apa saja, mempelawa tempat tinggal(asrama 120 katil, makan

disediakan) didakwah dengan kaset, cara perlahan-lahan diajak sembahyang

dengan diberi satu cross selepas dibawa sembahyang akan diberi sejenis air

hitam (holy water). Setelah diberi minum 1 minggu lidah menjadi hitam,

tidak boleh mengucap dan mendengar azan macam menutup telinga hal dakwah

Islam tidak mahu. Air itu khusus untuk orang Islam sahaja. Kewangan gereja

RM12.6 juta, sumber dari Sabah, Sarawak ,Filipina dan Singapura.



Motorola adalah penyokong dakwah Kristian ini (terletak di Petaling jaya,

Pulau Pinang dan Senawang). Senawang terlibat seramai 200 orang, ketua di

Senawang, Haji Hanapi Saat dan Hj Ismail orang Sungai Petani Kedah. Haji

Hanapi bekas guru - akibat desakan hidup terpengaruh dengan Kristian. Sekolah

yang paling teruk dilanda Kristian ialah Victoria Institution. Pengetuanya

En Ismail Rahim. 20 orang telah Kristian-susah untuk diberi nasihat kerana

kebanyakannya anak menteri dan datuk-datuk.



Di Ipoh

Sekolah Tengku Abd Rahman (STAR)- 2 orang Sekolah teknik seorang pelajar

perempuan (bersalib) telah bertaubat, bila saya tanya, katanya

untukmain-main saja, akhirnya dia bertaubat. Banting Kamariah bt Sidek -

lepasan sekolah ditarik oleh seorang guru Cina (pendakwah Cina dibayar

RM165.00 sehari) En Salleh Omar yang menawarkan cek sebanyak RM10 juta

kepada Yusof Noor untuk mengadakan persidangan Kristian sedunia (sebagaimana

tersebar di akhbar)1982.



Salasiah bt Sidek- Sekolah Tengku Khursiah, Seremban balik ke Nibong Tebal,

accident motor, didalam tudungnya ada salib. Punca terjebak dalam Kristian:



1. Desakan hidup

2.. Kurang agama



Beliau telah dapat menarik semula 300-400 orang kepada Kristian.Beliau

sekarang bekerja dengan Badan Kebajikan Islam Perak. Beliau mendedahkan juga

matlamat 1990 untuk menawan satu Malaysia/Brunei kepada Kristian. Padri

Besar di Malaysia ialah Kamaruddin Hj Ahmad. Pairin Ketingan adalah

penaungnya dan saya sebagai timbalan padri itu. Beliau telah dihantar ke

Melaka (masjid paling banyak). Beliau pergi setiap masjid bertanya imam dan

bilal untuk membuat kajian mengapa umat Islam malas ke masjid. Selepas

mesyuarat

3 hari saya hantar 6 orang pendakwah, tidak sampai sebulan 400 orang telah

masuk Kristian di Melaka.





Target Kristian: Pemuda yang tidak faham agama, ada yang tidak tahu Fatihah

dan dengan rock-pameran di kapal-kapal. Cara untuk masuk Kristian, mereka

perlu gambar 2 keping dan duit setem $7.00 pergi ke mahkamah di Selangor,

Kedah, Kuala Lumpur angkat sumpah. Nama dalam kad pengenalan tidak ditukar

(sukar nak dikesan)



Beliau beri penerangan kepada

1. Polis Bukit Aman,

2. Pusat Islam (untukmenyedarkan umat Islam)



Bila dibaca kitab tidak akan terpengaruh dengan Kristian ini. Seorang bekas

padri Abd Rahman Yaakob (Pengarah Anti Dadah,Batu Gajah) pernah menjadi

padri selama 23 tahun. En Abd Rahman adalah berdakwah didalam bahasa

Inggeris. Beliau sebagai padri dikenakan 4 syarat



1. Tidak boleh hisap rokok

2. Tidak boleh minum arak

3. Tidak boleh makan benda-benda berdarah

4. Tidak boleh kahwin.



Holy water dibawa dari Indonesia (Ketua padriIndonesia) bapak Bruto yang

menyediakan air ini.. Percetakan buku-buku Kristian di Cheras telah disiasat

dan mereka ada lesen. Ketua padri Kamaruddin Hj Ahmad. Dalam pada berdakwah

Kristian sebanyak 3 negeri tak boleh dimasuk Kristian iaitu,Kelantan, Kedah

dan Terengganu, mereka pernah dipukul hingga patah tangan.



*PENGUMUMAN - HARAP DISAMPAIKAN! KPD ORANG ISLAM KITA

'Sebarkanlah walausatu ayat pun'



(Sabda Rasulullah SAW) 'Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan

mengampuni bagimu** dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan

Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telahmendapat kemenangan yang besar.'





(Surah Al-Ahzab:71) demi kebaikan kita bersama

untuksuami,isteri,anak-anak,kaum keluarga,saudara- mara,

sahabat-handai dan

generasi akan datang yang kita sayangi. 'Agungkanlah dan laungkanlah 'Allah

hu Akbar'......maha suci Allah



SUMBER : WWW.SYOK.ORG

Lihat Keindahan Kalimah ALLAH



Sila perhatikan 3 titik pada kalimah Allah dibawah selama 10 saat, kemudian alihkan pandangan anda ke arah dinding yg kosong. Subhanallah. Cuba buat, memang jelas nampak

Hero Yang Ku Sayang......

Alhamdulillah, sejak keluar dari klinik, Hero berada dalam keadaan sihat. Cuma, dia ada terkena selesema dan berak cair ( tapi bukan cirit birit ). Mungkin disebabkan oleh perubahan dietnya ketika berada di dalam wad dan dietnya di rumah.

Setiap waktu tengah hari dan malam, Hero selalu naik ke tingkat atas. Tak tahulah sebab apa pula. Mungkin sebab angin di tingkat atas lebih nyaman dan sunyi. Hero memang tak suka tempat-tempat yang bising sebab dia akan berasa terancam.




Hero Yang Tengah Bersenang Hati


Wajah Hero berseri semula...matanya bersinar. Dari pengamatan saya, selepas dikasi perangainya berubah sikit. Hero menjadi lebih manja dari dulu. kalau dia kencing, baunya tak sehancing dulu. Kata Dr Intan, air kencing Hero berbau tengik sebelum dikasi adalah disebabkan air kencingnya yang bercampur dengan sperma / air berahi jantan ( sila betulkan yer kalau ada kesilapan di sini ). maklumlah, saya ni membela kucing ikut cara kampung.




Perangai Hero menjadi agak pasif. Suara manjanya bertambah kuat apabila badannya diusap.




Kalau dia nak turun ke tingkat bawah, dia akan tunggu sesiapa di tangga ( samada saya atau isteri ) untuk mengangkatnya turun. Kalau dia nak turun ke bawah, biasanya hanya dua perkara yang dia akan buat iaitu ke ruang tamu untuk bersantai dan ke dapur untuk makan atau buang air di bilik air yang terletak di dapur.




Beginilah keadaan Hero bila bersantai....




Hero sebenarnya tak suka lalat...geli agaknya...


Ketika ini, Hero sedang bersantai di balkoni Bilik tidur utama.



**********************************************************************
 Ini video terbaru anak-anak bulus saya.....




p/s :

1 ) Alhamdulillah Hero sihat semula. Setakat ni Pak Tam masih buat-buat tak kenal Hero. Makan jer tau dia tu. 

2 ) Kepada sahabat-sahabat KMFC ( Kakimotong Fan Club ), saya tumpang gembira melihat anda semua berjaya di dalam XPDC mendaki Bukit Tabur. Terserlah wajah-wajah keikhlasan anda semua.

3 ) Masih menunggu update blog dari Papa Meow.


Enhanced by Zemanta

Sunday, August 8, 2010

Awas! Virus ‘Luna Maya’ Mencari Mangsa







Virus ‘Luna Maya’ muncul di ranah cyber Indonesia. Seperti apa ciri-ciri file dan metode penyebaran virus yang membawa pesan agak-agak meledek penggemar video porno tersebut?



Menurut Adi Saputra, analis antivirus Vaksincom, virus ‘Luna Maya’ merupakan virus lokal yang dibuat menggunakan bahasa pemrograman Visual Basic. Ciri-cirinya, file virus itu memiliki ukuran 37 kb, tipe file application, ber-ektensi .exe, serta menggunakan icon MS Word.



Kemudian, lanjut Adi, jika virus berhasil menginfeksi komputer maka akan membuat beberapa file virus. File-file ini adalah nt.bat (di drive C:\), Amoumain.exe (di C:\WINDOWS\system32\) dan Love.exe di semua root drive.



File Love.exe itu menurut Adi akan terdapat pada setiap root drive, termasuk pada mapping drive atau removable drive. Sedangkan file nt.bat merupakan script virus untuk melakukan format drive.



Adi mengatakan, virus ‘Luna Maya’ akan menyebar lewat cara-cara yang biasa dilakukan virus lokal. Termasuk, menginfeksi USB Flash Disk atau removable disk lainnya serta menginfeksi lewat share jaringan.



Virus ini, lanjutnya, juga akan melakukan perubahan pada Registry. Perubahan dilakukan untuk menambahkan file virus agar dijalankan pada Start Up Windows dan untuk memblokir fungsi Windows tertentu.





Virus ‘Luna Maya’ Bikin ReseAnalis antivirus Adi Saputra dari Vaksincom menuturkan beberapa dampak virus ‘Luna Maya’ ini pada komputer korbannya: Pertama, adalah munculnya ledekan bagi penggemar video porno berupa sebuah jendela Pop Up dengan tulisan ‘dasar!! otak bokep…‘



Kedua, gejala ‘buka-bukaan’ akan ditampakkan oleh komputer. Ini berupa terus terbukanya drive CD/DVD-ROM, meskipun ditutup secara manual ia akan selalu terbuka kembali.



Ketiga, menu ‘Start’ di Windows akan bergoyang kanan-kiri, alias terus berubah posisinya dari sisi kanan ke sisi kiri. Tentunya, ujar Adi, hal ini akan menyulitkan pengguna saat memakai Windows.



Gejala keempat, fungsi klik pada Mouse akan berubah dari klik kiri menjadi klik kanan dan sebaliknya. Tombol pada keyboard pun akan terpengaruh oleh aksi sang virus.



Masih belum cukup, virus ini juga melakukan sabotase pada fungsi Windows tertentu. Termasuk di antaranya adalah Task Manager dan menu ‘Run..’. Komputer pun bisa menjadi lambat dan bahkan hang secara mendadak akibat sang virus.



Gejala berikutnya, virus ini akan membuat mati fungsi jam/waktu pada Windows. Lalu, secara tiba-tiba, komputer yang jadi korban bisa mati alias Shutdown tanpa peringatan.



Drive USB pun jadi korban virus ini dengan membuatnya menjadi tidak terbaca. Jika mencoba membuka drive USB, akan muncul perintah untuk memformat drive tersebut.



Virus yang menyebar lewat file bernama ‘Luna Maya’ ini juga akan mematikan beberapa aplikasi Windows. Termasuk di antaranya adalah Notepad, Windows Media Player dan Internet Explorer.

Koleksi Lawak Pendek

Lawak 1

Majikan : kamu di pecat!

Pekerja : tapi saya tidak melakukan apa-apa!!

Majikan : itu lah sebabnya mengapa kamu di pecat..







Lawak 2

Tuan rumah : adakah kamu telah mencuci ikan ini sebelum kamu mengorengnya.

Pembantu rumah : saya fikir itu tidak perlu apa gunanya mencuci ikan yang memang berada dalam air seumur hidupnya.







Lawak 3

Seorang penumpang kapal terbang bertanya kepada seorang wanita tua disebelahnya.



Penumpang : makcik tahu tak nama lapangan terbang yang kita lepasi tadi?

Makcik : tidak. makcik tak tau. kenapa?

Penumpang : sebab anak makcik turun di situ tadi dan tidak naik semula.



Lawak 4

Guru : louie, jika saya beri awak dua ekor arnab hari ini, dan dua ekor lagi pagi esok berapa ekor arnab yang kamu ada di rumah?

Louie : tujuh

Guru : apa maksud kamu "tujuh"?

Louie : yalah, saya sudah ada tiga ekor arnab di rumah.



Lawak 5

Seorang penerbit filem mahu menerbitkan sebuah filem yang paling canggih dalam dunia, dan dalam filem itu ada adegan pertempuran yang paling hebat pernah diadakan.



Penerbit : saya akan menggunakan dua pasukan tentera setiap satu mempunyai 25 ribu tentera.

Pengarah : kalau 2 pasukan mejadi 50 ribu, bagaimana kita mahu membayar mereka?

Penerbit : inilah yang saya telah rancangkan, kita gunakan peluru hidup!



Lawak 6

Anak ular : ibu, kita nie beracun tak?

Ibu ular : tidak. mengapa tanya?

Anak ular : saya baru saja tergigit lidah saya!

Saturday, August 7, 2010

Mak Tam Si Janda Kesepian

Setelah 2 bulan berlalu, barulah hari ini saya nak update kisah Si Mak Tam Janda ni...Pada satu malam ( tak ingat pula tarikhnya ), ada seekor kucing tumpang tidur di atas tembok rumah saya...warnanya hitam berkilat, bulunya separa panjang...kat pipinya ada "fluffy' sikit...manja betul kucing ni.....dia tak habis-habis menggeselkan mukanya kat tembok tu...


Kesian..lapar sangat kucing ni..oleh kerana Pak Tam pun berwarna hitam, saya memberikan nama kucing ini Mak Tam a.k.a Janda Kesepian...suaminya entah hilang ke mana...Mak Tam adalah isteri yang digantung tak bertali...takpun ibarat layang-layang yang terputus talinya...takpun teratai layu di tasik madu...

Saya memang biarkan dia di luar rumah..tak galakkan dia masuk...dia pun tak kisah...saya ada sediakan tempat tidurnya di depan pintu...kalau hari Ahad, rumah tu terbuka seluas-luasnya untuk dia sbb saya berada di rumah...jadi, kalau ada apa2 hal saya boleh pantau dia...

Setakat ni, hubungan dia dengan Hero agak mesra, tapi Pak tam agak takut dengan Mak Tam ni...mungkin sebab lawa sangat agaknya...


Perangai Mak Tam ni mudah dibaca...kalau tak dipanggil, dia datang...kalau dipanggil dia nak panjat peha...tak tahula pulak kucing siapa ni..,perangai dia memang perangai kucing rumah.

Kalau ada rezeki, saya nak kasikan Mak Tam ni takut dia bawak balik "budak" pulang ke rumah...memang ada banyak perselisihan faham tentang mengkasi kucing..ada yang kata berdosa, kesian kat kucing tu katanya....tapi bagi saya, mengkasi kucing adalah sebaik-baik cara untuk mengawal koloni kucing dari menjadi terbiar. Kucing yang dikasi umurnya lebih panjang dan badannya lebih sihat.

Setakat ni, Mak Tam tak memberikan masalah kepada kami sekeluarga. Hari ketiga Mak Tam di rumah kami, dia berak di rumah jiran sebelah...nasib baik tuan rumah tiada ketika itu. Semenjak kes itu, saya terpaksa menyediakan tray pasir kumbahan di depan rumah dan terlindung oleh motorsikal saya..jadi, orang sebelah tak perasan...apa lagi yang saya boleh lakukan terhadap kucing terbiar ini? Takkan nak buang dia plak...jadi, saya ambil keputusan untuk jadikannya sebahagian dari keluarga saya...apa yang keluarga kami dapat, dia akan dapat juga...Insyaallah..

p/s :
1 ) anak-anak bulus main kejar-kejar dengan Pak Tam malam tadi.....geli hati melihat gelagat diorang....

2 ) Semenjak kes saya dengan Burn dulu, tak berani nak tolak kucing yang datang ke rumah...mungkin ada malaikat rahmat ingin memberi rezeki...

Friday, August 6, 2010

Fakta2 Yang Jarang Korang Dengar Bahagian 2









1)bom nuclear yang meletup di hiroshima dan nagasaki diberi nama 'fat man' dan 'little boy'.




2)bom terkuat di dunia ,bom hidrogen yang diletupkan di Socorro, New Mexico, diberi nama 'trinity'.namun ianya diharamkan penggunaannya sejurus selepas mereka selesai meletupkannya.




3)batu @ galian yang menyerap radiasi bom 'Trinity' dinamakan 'Tritenite'




4)mata yang anda lihat pada watak kartun@anime jepun sebenarnya berasal dari mata ikan.




5)gelaran 'TUN' adalah gelaran yang paling tinggi sekali justeru ianya tidak boleh dikurniakan kepada lebih dari 25 penerima yang masih hidup.




6)TUN Abdul Razak Hussein dan Tun Hussein Onn adalah antara penuntut silat seni gayong yang paling dikenali ramai.




7)kebanyakkan barangan global dihasilkan di malaysia. Antaranya adalah chip Intel Pentium (ya..yang ada dalam komputer dan laptop anda tue...).




8)ramai yang mengatakan album siti nurhaliza adalah yang paling laris di malaysia tapi kumpulan nashid Raihan adalah pemegang rekod sebenar bagi album terlaris di malaysia dengan jualan 700,000 unit album 'Puji-Pujian'




9)restoren mcdonald's adalah pembekal mainan paling banyak di dunia.




10)cuba teka binatang apakah yang paling berbahaya di dunia..singa?,gajah?,ular?,jerung?,.semuanya salah.jawapan sebenarnya adalah lalat.(yer lalat yang selalu hinggap kat makanan korang tue) kerana lalat selalu hinggap dekat 'buangan' haiwan lain dan menyebarkan lebih banyak penyakit berbanding binatang lain.




11)super glue sebenarnya dicipta dengan tidak sengaja.saintis sebenarnya mahu mencipta bahan yang menyalut bahan optic (seperti contact lenses) dengan meletakkan super glue antara dua prism dan menghalakan lampu padanya.namun apabila saintis itu cuba mengasingkan kedua-dua prism tersebut ia tidak dapat dipisahkan (mujurlah dia tak teruskan ujikaji nie kalau tidak hancus mate pengguna contact lenses iyer??)




12)ramai orang setuju yang sebenarnya beruk lebih kacak dari manusia.anda tidak percaya?cuba anda tanya pada seseorang 'antara aku dengan beruk mane satu lebih kacak?'

(jika ada antara mereka jawap 'anda',mereka adalah antara orang yang paling baik hati.hehehe)

Nostalgia : Tragedi WTC (911) Dalam Al-Quran







Tragedi WTC September 11 ada dalam Al-Quran Surah At-Taubah...!

Tragedi September 11 ternyata sudah dituturkan Allah dalam Al-Quran Surah At-Taubah : 109.


"Maka apakah orang-orang yang mendirikan masjidnya di atas dasar taqwa kepada Allah dan keridhaanNya itu yang baik, atau orang-orang yang mendirikan bangunannya di tepi jurang yang runtuh, lalu bangunannya itu jatuh bersama-sama dengan dia ke dalam neraka Jahannam. Dan Allah tidak memberikan petunjuk kepada orangt-orang yang zalim."


Di situ disebutkan keruntuhan bangunan kerana yang mendirikannya adalah orang-orang yang zalim.


WTC yang runtuh di Kota New York pada 11/9/2001 berada di jalan JERF HAR telah disebutkan pada kalimah "JURUFIN HAR" dalam ayat 109 : At-Taubah yang membawa maksud mengikut tafsir ulama sebgai "ditepi jurang yang runtuh" ternyata adalah nama sebuah jalan di kota New York tadi, JERF HAR.


Surah At-Taubah terletak pada Juzuk 11 menunjukkan tarikh 11 haribulan kejadian tersebut. Sedangkan angka 9 yang menunjukkan bulan September bersamaan dengan kedudukan Surah At-Taubah pada surah yang ke 9 mengikut urutan surah Al-Quran.


Ayat 109. ternyata jumlah tingkat di WTC ada 109 tingkat.!!!


Kejadian tersebut pada tahun 2001, setelah dihitung-hitung jumlah huruf pada Surah At-Taubah ada 2001 ayat!!! Subhaanallah..


Ternyata Allah telah memberikan khabarnya 14 abad yang lalu tanpa diketahui oleh manusia. Inilah mukjizat Al-Quran yang telah membuktikan kejadian pada masa yang akan datang.


DAHI kita pasti berkerut apabila ada fakta yang menyebut bahawa kerajaan Amerika Syarikat (AS) hanya membelanjakan RM2.16 juta(AS$600,000) untuk menyiasat punca bangunan World Trade Center (WTC) runtuh dalam tragedi 11 September 2001.


Mereka terpaksa berbelanja sebanyak hampir RM144 juta (AS$40 juta) bagi menyiasat skandal seks bekas Presiden Bill Clinton dengan pembantu Rumah Putih, Monica Lewinsky yang kos akhirnya mencecah RM234 juta.


Tragedi 11 September 2001 itu dijadikan alasan kuat oleh AS untuk mengebom Afghanistan dalam usaha mereka memburu Osama bin Laden dan kumpulan Al-Qaeda yang dituduh mendalangi tragedi 9/11. Namun, tentunya yang lebih ramai terbunuh hanyalah penduduk awam yang tidak berdosa terutama wanita, orang tua dan kanak-kanak apabila perkampungan-perkampungan mereka dibedil dan diserang tanpa sebarang ampun!


Perlu disebut juga ia bagaikan satu usaha untuk melenyapkan Islam kerana kebanyakan mangsa adalah umat agama tersebut yang turut dimomokkan sebagai pengganas! Mungkin kita tidak ragu-ragu untuk mengatakan AS sanggup ‘mencipta’ satu tragedi bagi membolehkan dewan Kongres mereka pada akhirnya terpaksa membenarkan Presiden George W.Bush menyerang pengganas.


Perkara seperti ini sebenarnya bukanlah baru! Ini kerana teknik yang sama pernah dilakukan bagi membolehkan AS mendapat kebenaran untuk menyerang mana-mana pihak. Semasa meletusnya Perang Teluk sehingga Kuwait berjaya diceroboh oleh tentera Iraq yang dipimpin oleh Saddam Hussein pada awal tahun 1990, AS beriya-iya mencari jalan bagaimana mereka dapat membantu Kuwait.


Kesempatan ini diambil oleh sebuah firma atau Konsultan Perhubungan Awam, Hill and Knowlton yang kemudiannya dibayar berjuta dolar AS bagi mencipta satu gelombang propaganda yang pada akhirnya memberi ruang kepada AS untuk menyerang Iraq.


Walaupun terpaksa membeli waktu-waktu siaran utama namun usaha mereka amat berbaloi. Bukan sahaja mereka kemudiannya dibayar dengan begitu lumayan tetapi yang lebih penting konsultan itu berjaya mengelabui pandangan orang ramai iaitu dengan menerbit dan menyiarkan pelbagai program TV termasuk menjual video-video berita atau video newsrelease (VNR) yang memberikan 1,001 alasan mengapa Iraq mesti diperangi. Perang psikologi benar-benar meletus ketika itu. Media telah diperalatkan untuk mempengaruhi audiens. Satu kajian Jabatan Komunikasi Universiti of Massachusetts mendapati “lebih banyak penduduk AS menonton televisyen, semakin tertutup minda mereka kepada fakta dan kebenaran yang sepatutnya mereka ketahui. Apabila semakin kurang fakta yang mereka ketahui maka semakin mudah mereka menerima semua dasar-dasar pentadbiran Bush.”


Hasil propaganda itu, rakyat AS akhirnya percaya bahawa Saddam Hussein sememangnya manusia gila yang dipercayai terlibat secara langsung dalam semua tindakan kejam sekalipun terhadap rakyatnya sendiri. Saddam mempunyai kuasa melakukan lebih banyak kerosakan dan rakyat AS percaya Saddam perlu disingkir.


Tetapi apakah faktor serta-merta yang dijadikan kempen oleh Bush untuk menyerang Iraq atau lebih tepat menyerang umat Islam? Sehari selepas tentera Iraq menceroboh Kuwait, firma Hill and Knowlton ditawarkan satu lagi projek propaganda bernilai RM3.6 juta sebulan bagi membantu Kuwait merampas kembali negara mereka daripada Iraq. Kontra kini adalah yang terbesar pernah berlaku dalam sejarah perhubungan awam.


Hill and Knowlton kemudian memperalatkan seorang gadis warga Kuwait bagi membohongi dunia, di sebalik perkataan ‘hak asasi’ yang kononnya cuba mereka perjuangkan. Seorang wanita, Lauri Fitz Pegado adalah orang yang diberikan tanggungjawab oleh pihak konsultan tersebut untuk ‘melatih’ gadis itu.


Pada 10 Oktober 1990 di dalam dewan Kongres AS, atas nama Kaukus HakAsasi Manusia mereka membawa masuk gadis yang dikenali sebagai Nayirahatau Naira berusia 15 tahun yang berjaya menjadikan seluruh dewan itu terpaku sepi.


Dewan itu mendengar testimoni yang sungguh emosi yang disampaikan oleh gadis itu mengenai pengalaman ngeri beliau dengan tentera-tentera Saddam Hussein. Seluruh anggota dewan itu hanya mengetahui nama Nayirah kerana nama keluarga gadis itu dirahsiakan kerana bimbangkan keselamatan mereka.


Sambil menangis, Nayirah menceritakan apa yang berlaku di hadapan matanya ketika tentera Saddam dikatakan menceroboh masuk sebuah hospital di Kuwait iaitu Hospital Al-Addan. Ketika itu, gadis berkenaan mendakwa bertugas sebagai sukarelawan di hospital itu.


“Saya lihat dengan mata kepala saya sendiri askar-askar Iraq dengan senjata masing-masing menceroboh masuk ke dalam hospital.


“Mereka kemudian bertindak kejam dengan mengeluarkan semua bayi-bayi yang berada dalam inkubator dan diletakkan di atas lantai yang sejuk dan dibiarkan di situ sehingga mati,’’ katanya sambil menangis teresak-esak.


Ketika Nayirah membuat pengakuan itu, di luar beribu-ribu risalah atau press kit diedar yang mengandungi semua ‘pengakuan’ gadis itu. Semua perkataan bagai dirancang kerana tidak ada bezanya apa yang diluahkan oleh gadis itu di dalam dewan dengan apa yang tertulis paderi salah.


Apabila pungutan suara dan undian dibuat, akhirnya semua anggota kongres dan pihak keselamatan AS setuju membenarkan Presiden George Bush (ayah George W. Bush) menyerang Iraq! Ini kerana mereka percaya bulat-bulat kepada cerita dan air mata Nayirah. Bush sendiri menjaja cerita gadis itu dalam setiap kempennya bagi mendapat sokongan padu rakyat AS bagi membolehkannya menyerang Saddam!


Di sebalik skandal Incubator Lie atau Baby Incubator Fraud ini, fakta menunjukkan Naira atau nama sebenarnya Niyirah Al Sabah ialah anak Duta Kuwait ke AS. Semasa Kuwait ditawan, Nayirah sebenarnya berada di AS kerana tidak ada bukti yang menunjukkan gadis ini bertugas sebagai sukarelawan sebagaimana yang diceritakan.


Ini kerana beberapa kakitangan terutamanya jururawat yang sudah lama bertugas dan tinggal di sekitar hospital itu mendakwa tidak pernah melihat Niyirah. Sebelum itu, selain pengakuan Niyirah, kenyataannya diperkuatkan lagi dengan dakwaan seorang lagi saksi iaitu Dr. Ebrahim.


Dr. Ebrahim bukan sahaja menyokong dakwaan Niyirah malah dia sendiri kononnya menguburkan 40 mayat bayi yang menjadi mangsa deraan dan seksaan tentera Saddam itu. Beliau juga memberitahu pihak keselamatan AS bahawa dia seorang pakar bedah. Namun, selepas perang tamat, Dr. Ebrahim kemudian mengaku bahawa beliau sebenarnya doktor gigi dan tidak pernah menanam bayi-bayi tersebut.


Rupa-rupanya teknik pembohongan seperti ini diguna pakai lagi. Tidak salah untuk kita mempercayai tragedi 11 September 2001 juga adalah satu pembohongan besar yang sengaja diadakan bagi menghalalkan tindakan Bush untuk terus menyakiti umat Islam.


Bush tidak rasa bersalah kerana telah diyakinkan tindakannya itu tepat sehingga beliau sanggup mengorbankan nyawa rakyatnya sendiri dalam peristiwa 9/11 itu yang tidak mustahil adalah angkara licik pihak Yahudi!


Credit to FOM (Free Our Mind)

Thursday, August 5, 2010

Hero Dah Kembali Ke Pangkuanku.....Seronoknya....

Alhamdulillah...segala dugaan buat Hero telah berakhir....Hero telah sembuh dari penyakitnya dan juga telah dikasi sekali...Sekalung penghargaan dari saya buat Kelana Jaya Veterinar Clinic khususnya buat En Hadzwan dan Dr Intan. Salah seorang rakan Facebook saya iaitu Cik Yusnita juga sempat melawat Hero di sini...

Seperti biasa, kehadiran saya disambut oleh kucing-kucing gebu klinik ini....



Beginilah keadaan Hero apabila keluar dari kandang....


Kesempatan ini diambil oleh Cik Yusnita untuk mengusap-usap Hero..



Berikut pula adalah gambar-gambar hari terakhir Hero di Kelana Jaya Veterinary Clinic.

Salah seekor kucing Dr Intan, Ifa namanya...( maaf kalau tersalah eja yer )

Yang ini Sammy...beratnya mencecah 8.7kg....

Hero selepas dibawa masuk ke dalam kereta...

Memang dia rindukan saya amat-amat......






Selepas menjemput isteri dari pejabatnya, seperti biasa setiap hari Rabu saya akan singgah ke pasar malam untuk membeli nasi lemak sedap Ayahnyah...Tapi, masalahnya saya tak boleh tinggalkan Hero seorang diri kat dalam kereta..mahu atau tidak, saya terpaksa membawa Hero sekali ke pasar malam...hu hu hu

Ayahnyah masih tak perasan yang kami membawa Hero...

Beginilah reaksi Ayahnyah...Wannyah sedang sibuk melayan pelanggan....ramai betul pelanggannya semalam....

Tak pernah termimpi yang Hero akan pergi ke pasar malam....

Peniaga sebelah kedai Ayahnyah sedang asyik melihat Hero...termasuklah pelanggan yang membeli...semua tengok dia...tapi saya tak snap foto sebab nak jaga Hero takut2 dia terlepas....

Hero berposing di depan banner ayahnyah.blogspot.com

*********************************************************************

Sampai sahaja di rumah, beginilah aksi-aksi anak bulus saya...amat melucukan....

Ini Shizuka....

Ini Shinobi..dia diam jer..takut sebab ada "T-Rex Stranger" datang....

Shinosuke yang paling teruk sekali....

Shinbei yang oren tu berguling-guling dengan Pak Tam..( Pak Tam nampak Hero tapi buat-buat tak kenal konon....menci tul...)

Ini videonya sebaik sahaja Hero dilepaskan dari pet carrier.....








Okay, nanti saya update lagi kisah Hero...hari ni sempat update yang ini jer...ada tugas nak diselesaikan....

Terima kasih saya ucapkan kepada anda semua yang telah memberi sokongan yang tidak berbelah bagi. Teruskan mengikuti blog ini yer...



Top